• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

اتمام عملیات نصب تیرهای فلزی پل بزرگ راه‌آهن «قزوین –رشت»

  • کد خبر : 3430
  • ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱
اتمام عملیات نصب تیرهای فلزی پل بزرگ راه‌آهن «قزوین –رشت»

0 (0)   شرکت ساخت خبر داد: ◄ اتمام عملیات نصب تیرهای فلزی پل بزرگ راه‌آهن «قزوین –رشت» پروژه ریلی راه‌آهن قزوین به رشت تاکنون بیش از ۳ هزار میلیارد تومان هزینه داشته است و یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ریلی کشور است که اوایل سال 97 به بهره‌برداری می‌رسد. اتمام عملیات نصب تیرهای فلزی پل […]

0
(0)

 

شرکت ساخت خبر داد:
◄ اتمام عملیات نصب تیرهای فلزی پل بزرگ راه‌آهن «قزوین –رشت»

پروژه ریلی راه‌آهن قزوین به رشت تاکنون بیش از ۳ هزار میلیارد تومان هزینه داشته است و یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ریلی کشور است که اوایل سال 97 به بهره‌برداری می‌رسد.
اتمام عملیات نصب تیرهای فلزی پل بزرگ راه‌آهن «قزوین –رشت»
تین‌نیوز |

عملیات نصب تیرهای فلزی دهانه وسط پل در کیلومتر 55 راه‌آهن قزوین-رشت بر روی آزادراه به پایان رسید. بر این اساس با پایان نصب عرشه فلزی پل روی اتوبان به طول ۱۰۵ متر و وزن کل هزار تن از روز گذشته، آزادراه قزوین-رشت بازگشایی شد.

پروژه ریلی راه‌آهن قزوین به رشت تاکنون بیش از ۳ هزار میلیارد تومان هزینه داشته است و یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ریلی کشور است که اوایل سال 97 به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور از اتمام عملیات نصب تیرهای فلزی پل بزرگ راه‌آهن قزوین رشت خبر داد.

در همین راستا مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین از اتمام عملیات نصب تیرهای فلزی پل بزرگ کیلومتر 55 راه‌آهن «قزوین –رشت» در محل تقاطع با آزادراه «قزوین- رشت» خبر داد.

«مسعود حق لطفی» با اعلام این خبر گفته است: با توجه به اتمام عملیات و پاک‌سازی و آماده‌سازی مسیر لاین جنوبی آزادراه «قزوین -رشت» که به‌منظور اجرای پل محل تقاطع آزادراه و راه‌آهن مسدود شده بود از امروز دوم اسفند بازگشایی شد..

وی افزود: این پل از پروژه‌های خاص کشور است که به‌صورت فلزی با تیرهایی با طول 100 متر توسط مهندسان ایرانی و کارخانه‌های داخلی طراحی و اجراشده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان یادآور شد: پل مذکور از آخرین بخش‌های باقی‌مانده در ابنیهٔ پروژهٔ راه‌آهن «قزوین -رشت» بود.

اجرای این پل با دهانه 100 متر از پروژه‌های شاخص کشور است که به دست توانای مهندسان ایرانی در حال نصب است.

به گزارش تین نیوز پیش‌تر اعلام‌شده بود که اجرای پل کیلومتر 55 راه‌آهن قزوین-رشت نیازمند هدایت ترافیکی و همراهی مسافران دارد و احتمال انسداد چندروزه در آزادراه قزوین-رشت برای نصب این تیرها وجود دارد.

بااین‌حال تلاش مجموعه راه‌وشهرسازی این بود که با ایجاد کمترین زمان انسداد در آزادراه قزوین-رشت قطعات این پل به وزن حدود 250 تن و طول 7 متری نصب شود که کار دشوار و حساسی است.

گفته می‌شود پروژه ریلی راه‌آهن قزوین به رشت تاکنون بیش از ۳ هزار میلیارد تومان هزینه داشته است و یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ریلی کشور است که اوایل سال 97 به بهره‌برداری می‌رسد.

در سال ۹۶، پنج طرح ریلی جزو طرح‌های اقتصاد مقاومتی بودند. اولین پروژه ریلی مربوط به همدان بود که افتتاح شد و دومین پروژه مربوط کرمانشاه است که مقرر شده است تا هفته آینده افتتاح شود

در این میان راه‌آهن قزوین-آستارا یکی دیگر از پروژه‌های ریلی است که فراتر از اتصال چند استان و حتی شبکه سراسری محسوب می‌شود و با تکمیل کریدور شمال-جنوب، کشورهای همسایه را به همدیگر متصل می‌کند.

گفته می‌شود یکی از مهمترین آثار افتتاح راه‌آهن قزوین-رشت توسعه روابط ایران با کشورهای همسایه و منطقه است. تکمیل این پروژه حتی از نظر سیاست بین‌المللی نیز موجب تقویت کشور می‌شود و می‌تواند عاملی برای تحکیم روابط سیاسی بین ایران و کشورهای همسایه باشد.

در طول ماه‌های گذشته دو کشور ایران و آذربایجان برای اتصال منطقه آستارای ایران به آستارای آذربایجان توافق‌هایی را نهایی کرده‌اند تا به‌وسیله آن با یک پل ریلی مشترک امکان جابه‌جایی قطارها میان دو طرف فراهم شود.

این تصمیم در حالی گرفته‌شده که ایران هنوز یک حلقه گمشده در کریدور شمال به جنوب خود دارد و این موضوع منوط به اتصال راه‌آهن رشت تا آستارا خواهد بود که مشروط به تکمیل راه‌آهن قزوین- رشت است.

هم‌اکنون اولویت اصلی کشور در حمل‌ونقل، توسعه خطوط ریلی است و بر همین اساس تکمیل کریدورهای ریلی مبنای برنامه‌ریزی در این حوزه قرار دارد.

یکی از تعهدات دولت اجرای ۹۱۹ کیلومتر شبکه ریلی است که مهم‌ترین پروژه آن راه‌آهن قزوین به رشت و آستارا و اتصال آن به آذربایجان است که برای ما اهمیت خاصی دارد.

تاکنون ۵۱۶ کیلومتر از مجموع ۹۱۹ کیلومتر مسیر ریلی تعهد داده‌شده کشور ریل‌گذاری شده است و در همین راستا پروژه راه‌آهن قزوین به رشت قرار است تا اوایل سال جاری شاهد عبور قطار باشد.

کریدور شمال-جنوب خط ریلی جنوب ایران را به مرز آستارا، جمهوری آذربایجان، گرجستان، اوکراین و لهستان متصل می‌کند و نقش مهمی را در جابجایی کالا بین کشورهای جنوب شرق آسیا و کشورهای CIS و اروپا دارد

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=3430

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.