• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

اتمام مطالعه اجرایی مسیرهای جدید راه‌آهن جنوب/ افزایش سرعت قطارها تا ۱۶۰ کیلومتر

  • کد خبر : 13630
  • ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۴
اتمام مطالعه اجرایی مسیرهای جدید راه‌آهن جنوب/ افزایش سرعت قطارها تا ۱۶۰ کیلومتر

0 (0) در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی اعلام شد: اتمام مطالعه اجرایی مسیرهای جدید راه‌آهن جنوب/ افزایش سرعت قطارها تا ۱۶۰ کیلومتر در آستانه چهل‌سالگی انقلاب اسلامی، اداره کل راه‌آهن جنوب از اتمام کارهای مطالعاتی مسیرهای جدید، اهواز – ایذه – اصفهان، خرمشهر – شلمچه – بصره و بندر امام– شادگان – خرمشهر، مسجد […]

0
(0)
در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی اعلام شد:
اتمام مطالعه اجرایی مسیرهای جدید راه‌آهن جنوب/ افزایش سرعت قطارها تا ۱۶۰ کیلومتر

در آستانه چهل‌سالگی انقلاب اسلامی، اداره کل راه‌آهن جنوب از اتمام کارهای مطالعاتی مسیرهای جدید، اهواز – ایذه – اصفهان، خرمشهر – شلمچه – بصره و بندر امام– شادگان – خرمشهر، مسجد سلیمان- شوشتر- اهواز خبر داد.
به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، عبدالکریم درویش زاده مدیر کل راه‌آهن جنوب با اعلام این مطلب گفت: راه‌اندازی این خطوط اثرات مثبتی در توسعه حمل و نقل ریلی کشور داشته و ساخت این خطوط در دستور کار راه‌آهن قرار دارد.
وی بابیان اینکه راه‌اندازی سایت تعمیرات واگن در ایستگاه اهواز، احداث دپو تعمیرات لکوموتیو در ایستگاه اهواز، استفاده از جدیدترین سیستم‌های الکتریکی جهت افزایش سرعت و ایمنی و برنامه‌ریزی سیر قطارها از جلمه اقداماتی است که برای رسیدن به این هدف انجام شده است، افزود: این اداره کل خدمت‌رسانی بهتر به مسافران، تجهیز ایستگاه‌ها، افزایش ظرفیت حمل بار و مسافر و … را برای افزایش رضایت و توسعه حمل و نقل ریلی در این استان در دستور کار خود قرار داده است.
درویش زاده در ادامه با اشاره به دستاوردهای راه‌آهن جنوب در چهل‌سالگی انقلاب اسلامی، گفت: این اداره کل پس از جنگ تحمیلی ضمن بازسازی کامل خطوط و مقاوم‌سازی پل‌های مسیر راه‌آهن جنوب، ایستگاه‌های خرمشهر و ماهشهر را احداث کرد.
وی افزود: اداره کل راه‌آهن جنوب پس از جنگ تحمیلی تنها در فاصله زمانی ۱۰۰ روز خط اهواز- خرمشهر را به طور کامل بازسازی و به منظور افزایش ایمنی تردد قطارها گذرگاه‌های هم‌سطح را به غیر هم‌سطح تبدیل کرد.
مدیر کل راه‌آهن جنوب همچنین با یادآوری اینکه دوخطه کردن مسیر اهواز – بندرامام خمینی و اهواز – اندیمشک از جمله دستاوردهای دیگر این اداره کل پس از پیروزی انقلاب اسلامی است، اضافه کرد: همچنین افزایش سرعت حرکت قطارها تا ۱۴۰ و ۱۶۰ کیلومتر در ساعت، تغییر ساختار ناوگان مسافری از درجه دو به یک، تخصیص یک رام قطار پنج ستاره فدک و حذف قطارهای بی‌کیفیت از جمله اقداماتی است که در این مدت انجام‌گرفته است.
درویش زاده در ادامه با بیان اینکه بعد از انقلاب ناوگان حمل و نقل حومه‌ای در این منطقه راه‌اندازی و بهینه‌سازی شد، گفت: اکنون ۱۴ رام قطار ریل بأس در داخل استان با یازده واگن دوطرفه و شش دیزل زیمنس کار جابجایی مسافر را درون استان انجام می‌دهند.
وی همچنین با تأکید بر این که این اداره کل در این مدت تردد قطارهای باری را از سطح شهر به بیرون از آن منتقل کرد، افزود: به همین منظور ایستگاه جدید نظامیه و خط کمربندی نظامیه به میاندشت احداث شد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=13630

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.