• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

اتمام مطالعه اجرایی مسیرهای جدید راه آهن جنوب

  • کد خبر : 14095
  • ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۸:۴۴
اتمام مطالعه اجرایی مسیرهای جدید راه آهن جنوب

0 (0) در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی اعلام شد: اتمام مطالعه اجرایی مسیرهای جدید راه آهن جنوب مدیرکل راه آهن جنوب گفت: با توجه به ضرورت اتصال مراکز با خوزستان، لازم است خطوط ریلی این استان توسعه پیدا کنند و در کنار آن مسیرهای جدیدی ایجاد شود. عبدالکریم درویش زاده در جمع خبرنگاران با […]

0
(0)

در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی اعلام شد:

اتمام مطالعه اجرایی مسیرهای جدید راه آهن جنوب

مدیرکل راه آهن جنوب گفت: با توجه به ضرورت اتصال مراکز با خوزستان، لازم است خطوط ریلی این استان توسعه پیدا کنند و در کنار آن مسیرهای جدیدی ایجاد شود.

عبدالکریم درویش زاده در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در بدو پیروزی انقلاب اسلامی چهار هزار و ۵۰۰ کیلومتر توسعه زیربنایی و حمل و نقل ریلی در کشور محقق شده ، گفت: در حال حاضر ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر خطوط ریلی در کشور برای بهره برداری آماده شده و همزمان ۶ هزار کیلومتر دیگر در دست ساخت است.
وی تصریح کرد: دو خطه کردن و افزایش سرعت در مسیرهای مختلف به همراه توسعه حمل و نقل بار و مسافر بخصوص حمل و نقل حومه ای از جمله سیاست های جدی راه آهن جنوب است که این موضوع در خوزستان به شکل جدی دنبال می شود.
مدیرکل راه آهن جنوب با اشاره به اینکه برای تحقق این امر خطوط راه آهن جنوب دوره های مختلف بازسازی را پشت سر گذاشته و ایستگاه های خرمشهر، ماهشهر ساخته شد گفت: علاوه بر این نیز به منظورتوسعه حمل و نقل مسافری حومه ای و بهینه سازی ناوگان در تلاش برای اجرایی شدن ریل باس اهواز هستیم .
وی یادآور شد: دو خطه کردن مسیرهای اهواز- بندرامام(ره) ، اهواز- اندیمشک – کمربندی، نظامیه و میاندشت با هدف توجه به حمل و نقل مسافری صورت گرفته که علاوه بر آن اتصال خطوط ریلی به مراکز بار به عنوان یک سیاست ملی و کلان مود توجه قرار گرفته است.
درویش زاده ادامه داد: احداث بزرگترین دپو تعمیراتی لکوموتیو در اهواز، ارائه با کیفیت خدمات ریلی در استان خوزستان را در پی داشته است تا جایی که تاخیر در حرکت قطارها را به صورت چشم گیری کاهش داده است.
وی ساخت ایستگاه جدید نظامیه را با هداف توزیع بار و جلوگیری از تردد قطارها در داخل شهر اهواز اعلام کرد و گفت: یکی از عمده سیاست های اصلی راه آهن جنوب دسترسی خطوط ریلی به مراکز بار استان خوزستان است.
مدیرکل راه آهن جنوب یادآور شد: عمده مراکز بار در خوزستان را پتروشیمی ها، کارخانه های فولادی و صنایع کشاورزی تشکیل می دهند و بر همین اساس توسعه خطوط ریلی به اینگونه مراکز از طریق احداث مسیرهای جدیدی از جمله اهواز، ایذه، اصفهان، خرمشهر، شادگان، بندر امام(ره)، شلمچه، بصیر، مسجدسلیمان و شوشتر دنبال می شود.
درویش زاده به پیگیری ها برای احداث بندر خشک در شمال خوزستان با هدف توسعه حمل و نقل ریلی و کاهش بار ترافیکی جاده های این استان اشاره کرد و گفت: انتقال بار از جاده به ریل از جمله مواردی است که در برنامه ششم توسعه به آن توجه ویژه ای شده است.
این مقام مسئول در راه آهن جنوب خاطرنشان کرد: عملیاتی شدن این برنامه در حوزه حمل و نقل ریلی استان، سهم صادرات خوزستان از طریق خطوط راه آهن را افزایش می دهند.
وی گفت: حمل بار از طریق شبکه ریلی به عنوان یک صنعت قلمداد می شود که لازم است توجه بیشتری در این حوزه صورت بگیرد.
مدیرکل راه آهن جنوب در ادامه پروژه ریل باس اهواز را عاملی موثر برای ایجاد فرصت های شغلی جدید در خوزستان با تکیه بر صنعت گردشگری دانست تا شهروندان با شرایطی بهتری به حمل و نقل ریلی دسترسی داشته باشند.
وی افزود: در خصوص ارتقای ایستگاه های راه آهن مطالعات خوبی صورت گرفته تا با سرمایه گذاری ۱۵ هزار میلیارد ریالی اهواز از ایستگاه هایی پیشرفته و به روز از نظر اسکان و جایگاههای تجاری برخوردار باشد.
درویش زاده گفت: به همین منظور شهرداری اهواز ساخت ۱۳ ایستگاه جدید در این کلانشهر را متقبل شده تا به صورت شاتل مسافران جابجا شوند و علاوه بر این اگر تعداد ریل باس ها با ظرفیت هر کدام ۳۰۰ نفر افزایش پیدا کنند برای نخستین بار است که در ایران حمل و نقل درون شهری توسط راه آهن انجام می شود.
راه آهن جنوب دارای سه محور اهواز – اندیمشک ( تا ایستگاه هفت تپه )، اهواز – بندر امام خمینی (ره) – ماهشهر و اهواز – خرمشهر – شلمچه است که در مجموع دارای ۱۸ ایستگاه است که طول خطوط اصلی و فرعی به ترتیب ۳۹۳ و ۱۸۰ کیلومتر است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=14095

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.