• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

اجرای پروژه‌های ریلی توجیه اقتصادی دارند

  • کد خبر : 14845
  • ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵
اجرای پروژه‌های ریلی توجیه اقتصادی دارند

0 (0) استاندار خوزستان: اجرای پروژه‌های ریلی توجیه اقتصادی دارند اهواز – ایرنا – استاندار خوزستان با بیان اینکه بی توجهی به توسعه شبکه ریلی مانع پیشرفت کشور است ، گفت: اجرای پروژه های ریلی ، برگشت سرمایه و نیز توجیه اقتصادی دارند. به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی روز شنبه در جمع خبرنگاران اجرای پروژه […]

0
(0)

استاندار خوزستان:

اجرای پروژه‌های ریلی توجیه اقتصادی دارند

اهواز – ایرنا – استاندار خوزستان با بیان اینکه بی توجهی به توسعه شبکه ریلی مانع پیشرفت کشور است ، گفت: اجرای پروژه های ریلی ، برگشت سرمایه و نیز توجیه اقتصادی دارند.

به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی روز شنبه در جمع خبرنگاران اجرای پروژه های ریلی در خوزستان را برای رونق اقتصادی در داخل کشور مهم ارزیابی کرد و گفت: این پروژه ها می توانند به ایجاد اشتغال پایدار در استان و دیگر نقاط کشور منجر شوند.
وی درباره راه آهن اهواز – اصفهان گفت: در مطالعات صورت گرفته این طرح در سال 1348 که توسط یک شرکت ایتالیایی صورت گرفت آمده راه آهن 2خطه برقی در این مسیر توجیه اقتصادی ویژه ای برای ایران دارد اما متاسفانه هنوز اقدامی برای عملیاتی شدن آن انجام نشده است.
به گفته وی، توانمندی خوزستان در این حوزه مسیر روشن و شفافی را برای توسعه کشور ایجاد می کند.
وی با درخواست از مدیریت کلان کشور برای توجه بیشتر به این موضوع گفت: کم توجهی به توسعه شبکه ریلی در سال های گذشته مانع پیشرفت کشور بوده و اجرای اینگونه پروژه ها علاوه بر اینکه برگشت سرمایه را به همراه دارد می تواند توجیه اقتصادی داشته باشد.
استاندار خوزستان یادآور شد: نباید از منافعی که این حوزه برای کشور و به ویژه خوزستان دارد صرف نظر کرد و لازم است کارشناسان برای پروژه های ریلی اولویت بندی داشته باشند.
وی با انتقاد از نگاه برخی دولت ها در گذشته به سیستم ریلی و اجرای پروژه هایی که در اقتصاد کشور توجیه ندارد، گفت: در برخی از مسیرهای ریلی واگن ها به اجبار در حال تردد در شبکه هستند در صورتی که باید تمرکز مناسبی بر روی توسعه خطوط در مناطقی که نیاز اقتصادی کشور است ، گذاشته می شد.
بر اساس این گزارش، شبکه ریلی خوزستان از نظر طول خط اصلی در کشور رتبه هشتم را در میان مناطق 19 گانه راه آهن کشور دارد و در مجموع 6 درصد طول شبکه ریلی کشور را شامل می شود.
خطوط راه آهن ناحیه جنوب 699 کیلومتر طول دارد که 264 کیلومتر خطوط فرعی، مانوری، صنعتی و تجاری است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=14845

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.