• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

اختصاص ۱۰۱ میلیارد تومان برای تأمین زیرساخت های بندرخشک اینچه برون

  • کد خبر : 2061
  • ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰
اختصاص ۱۰۱ میلیارد تومان برای تأمین زیرساخت های بندرخشک اینچه برون

0 (0) محمدرضا قربانی، مدیرکل راه آهن شمالشرق 2، امروز (3 دی) در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر ایران از دو مرز سرخس و اینچه برون با ترکمنستان، کشورهای cis، روسیه و چین ارتباط دارد. وی افزود: مرز اینچه برون به دلیل مسیر نزدیکتر و کوتاه تر می تواند به راحتی کشورهای آسیای میانه […]

0
(0)

محمدرضا قربانی، مدیرکل راه آهن شمالشرق 2، امروز (3 دی) در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر ایران از دو مرز سرخس و اینچه برون با ترکمنستان، کشورهای cis، روسیه و چین ارتباط دارد.

وی افزود: مرز اینچه برون به دلیل مسیر نزدیکتر و کوتاه تر می تواند به راحتی کشورهای آسیای میانه را به آب های آزاد و کشورهای اروپایی متصل کند.

مدیرکل راه آهن شمالشرق 2 با اشاره به روند احداث بندرخشک در مرز اینچه برون، گفت: یکی از اقدامات مهم راه آهن جمهوری اسلامی، احداث بندرخشک اینچه برون در مساحتی بالغ بر یک هزار و 250 هکتار بوده که شامل پایانه های نفتی، کانتینریارد و قسمت های سرمایه گذاری شامل مجموعه ای از انبارها و سیلوها است.

وی با اشاره به هزینه 22 میلیارد تومانی برای احداث خط عریض در مرز اینچه برون، بیان کرد: خط عریض در مرز اینچه برون احداث شده و منتظر هستیم تا کشور ترکمنستان این خط را به خط کشور خود متصل کند.

قربانی خاطرنشان کرد: با اتصال و بهره برداری از خط عریض 180 فرانک سوئیس در هزینه صادرات و ترانزیت کالا به ترکمنستان و کشورهای آسیای میانه صرفه جویی می شود.

وی ادامه داد: با پایان خط عریض سرمایه گذاران داخلی و خارجی زیادی به اینچه برون آمده و طرح های خود را ارائه دادند. در حال حاضر هم دو شرکت در این منطقه مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل راه آهن شمالشرق 2 ابراز امیدواری کرد: با احداث و بهره برداری از طرح های مصوب و ساخت سیلوها و راه اندازی پایانه در مرز اینچه برون، برای سال آینده شاهد افزایش میزان صادرات و واردات باشیم.

وی با اشاره به اختصاص 101 میلیارد تومان برای زیرسازی قسمت های سرمایه گذاری بندرخشک از سوی راه آهن جمهوری اسلامی، گفت: این اعتبار از سوی راه آهن اختصاص داده شده و مناقصه نیز انجام و مراحل ارزیابی نیز به اتمام رسیده است.

قربانی اعلام کرد: در حال حاضر در مرحله باز کردن پاکت ها و انتخاب پیمانکار برای این اجرای این طرح هستیم که این کار نیز به زودی انجام خواهد شد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=2061

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.