• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

اختصاص ۱۹ میلیارد تومان به اعتبارات تملک دارایی‌های بافق/ موقعیت ممتاز بافق در حوزه ریلی کشور

  • کد خبر : 24385
  • ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹
اختصاص ۱۹ میلیارد تومان به اعتبارات تملک دارایی‌های بافق/ موقعیت ممتاز بافق در حوزه ریلی کشور
استاندار یزد گفت: امسال ۱۹میلیارد تومان به اعتبارات تملک دارایی‌های شهرستان اختصاص داده شده است.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان  ، محمد علی طالبی استاندار یزد در نشست با اصحاب رسانه بافق از اختصاص ۱۹ میلیارد تومان به اعتبارات تملک دارایی‌های شهرستان بافق خبر داد و گفت: برای توزیع اعتبارات شاخص‌های علمی در نظر گرفته می‌شود و تخصیص اعتبار بخاطر شرایط کشور ۱۰۰ درصد نیست.

او افزود: هیچ زمانی بخاطر داشتن معدن یا صنایع دیگر اعتبارات شهرستان کم نمی‌شود.

استانداریزد با اشاره  به دو خطه کردن مسیر بافق ارژنگ، ادامه داد: بخشی از این پروژه در سفر ریاست جمهوری افتتاح شد و فاز بعدی آن در حال اجراست که کمک به افزایش این ارتباطات می‌کند.

طالبی، بافق را حساس‌ترین نقطه برای توسعه ارتباطات ریلی بیان کرد  و تصریح کرد: بافق در حوزه ریلی موقعیت ممتازی در کشور دارد و به همین جهت پیگیری‌هایی برای برخی سرمایه گذاران در حوزه ریلی در سطح استان داشته ایم تا در بافق نیز شاهد آن باشیم.

او به واگذاری معدن چاه گز اشاره کرد و بیان داشت: سیاست‌هایی در استان شکل گرفته و بر تامین سنگ واحد‌های فراوری استان تاکید شده تا از تعهد واحد‌های معدنی استان به واحد‌های بیرون کاهش یابد و سنگ خام از استان خارج نشود.

استاندار یزد ادامه داد: تامین مواد اولیه مورد نیاز واحد‌های فولادی کشور در حیطه اختیارات دولت است و به علت دولتی بودن معدن چاه گز، دولت می‌تواند با توجه به نیاز‌هایی که کشور دارد میزانی از سنگ را واگذار کند، اما تا کنون واگذرای خود معدن به هیچ واحدی صورت نگرفته است.

طالبی افزود: پیگیری‌ها در جهت واگذاری معدن چاه گز با توجه به نیازی که در خود منطقه به سنگ آن وجود دارد صورت گرفته است تا واگذاری به منظور تامین نیاز‌های منطقه صورت بگیرد.

او تصریح کرد: یک معدن بسیار بزرگ با ذخیره خوب به نام دی ۱۹ وجود دارد که از سوی کنسرسیومی متشکل از شرکت سنگ آهن مرکزی ایران و شرکت صنعتی معدنی چادرملو قرار است مورد اکتشاف و بهره برداری قرار بگیرد و آن معدن کمک زیادی به تامین خوراک واحد‌های صنعتی و معدنی استان خواهد کرد.

استاندار یزد همچنین به ابهامات مرزی بافق و بهاباد اشاره کرد و گفت: وزرات کشور تیمی متشکل از کارشناسان فرستاد و بازدید میدانی صورت گرفت، اما هنوز نتیجه‌ای از وزرات کشور به استان ارسال نشده است.

طالبی با اشاره به ابهامات مرزی بافق و اردکان، افزود: بر اساس اسناد و مدارکی که در اختیار واحد تقسیمات استانداری بود نتایجی حاصل شدو همچنین مسوولان بافق یک سری مدارک و مستندات ارائه کردند که نیازمند بررسی کارشناسان وزرات کشور بود بنابراین به وزرات کشور ارسال شد تا مورد بررسی قرار گیرد.

او همچنین بهای توسعه یافتگی در برخی مناطق کشور را علت افزایش قیمت زمین دانست و ادامه داد: شاید هیچ کجای استان این چنین رشد قیمت زمین اتفاق نیافتاده و این رشد همراه با توسعه شهرستان بوده است.

استاندار یزد ادامه داد: اخیرا در خصوص شهرک پردیس برای کارکنان شرکت سنگ آهن در کارگروه زیربنایی استان مصوب شده که در بحث تامین زمین مورد نیاز در شهرستان موثر است.

طالبی در بحث سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه بیمارستان، گفت: در این حوزه محدودیت‌هایی در صدور مجوز داریم که متناسب با میزان جمعیت شاخص‌هایی وجود دارد که وزارت بهداشت براساس آن مجوز می‌دهد.

او افزود: با وجود بیمارستان، ولی عصر بافق بعید می‌دانم وزرات بهداشت مجوزی برای بیمارستان خصوصی صادر کند، از این جهت باید پیگیری کنم تا این بیمارستان موجود، برخوردار از امکانات مناسب و نیروی‌های متخصص باشد و از امکانات دیگر بخش خصوصی استفاده کنیم.

افزایش سهمیه بلیط قطار، مشکلات کمپ‌های گردشگری، به کارگیری نیرو‌های توانمند شهرستان بافق در سمت‌های مدیریتی، جلوگیری از خام فروشی و خروج سنگ از استان، افزایش تعداد مهاجرین، تمدید پروانه معدن کوشک بافق، آمادگی استان برای برگزاری یک انتخابات سالم و تشکر زاده رحمانی فرماندار بافق به عنوان یکی از فرمانداران موفق استان یزد از دیگر موضوعاتی بود که طالبی در جمع خبرنگاران به آن اشاره کرد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=24385

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.