• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

اختصاص ۴تا ۵ هزار میلیارد تومان به بهره برداری متروی تهران

  • کد خبر : 30436
  • ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶
اختصاص ۴تا ۵ هزار میلیارد تومان به بهره برداری متروی تهران
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در بازديدي كه از متروي تهران داشت از عملکرد خوب شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه تقدیر کرد وگفت: نیاز شرکت مترو برای تعمیرات اساسی تا سال ۱۴۰۳ بیش پنج هزار میلیارد تومان است و این سازمان در حال بررسی راهکارهای کمک به مترو است.
0
(0)

به گزارش سایت اختصاصی ریل نیوز به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران صبح‌ امروز پنجشنبه یکم ابان ماه ۹۹ از قسمت های مختلف ایستگاه های خطوط یک ،دو ،چهارو پنج، پایانه های غرب(صادقیه) و جنوب(فتح آباد) و مراکز کنترل فرمان متروی تهران بازدید کرد.

مسعود شفیعی در پایان این بازدید با اشاره به دو مسئله اساسی ترافیک و آلودگی هوا که پایتخت با آن مواجهه است گفت: تنها راه حل قطعی رفع معضل ترافیک تهران و شهرهای اقماری مترو است.
وی افزود: از ۲۰ سال گذشته برای توسعه خطوط مترو کار شده‌ اما مسئله ای که از سمت دولت کمتر مورد توجه قرار گرفته بهره برداری از مترو است که اگر جدیت درآن نداشته باشیم به اثر بخشی لازم که مد نظر داریم نخواهیم رسید‌.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران به آمار و اطلاعاتی که در خصوص بهره برداری مترو در این بازدید ارایه شده بود اشاره کرد و‌ گفت: تاکنون امکان استفاده از ظرفیت تمامی خطوط ساخته شده به وجود نیامده این در حالیست که بعد از دو دهه بهره برداری تجهیزات نیار به اورهال دارد و تا کنون نیز این کار اساسی انجام نشده است..
شفیعی در ادامه گفت: امروز از نزدیک وضعیت‌ بهره‌برداری را دیدم و امیدوارم بودجه اختصاصی برای شرکت بهره برداری‌ متروی تهران محقق شود.
وی تصریح کرد: در سازمان مدیریت برنامه ریزی استان تهران تاکنون بودجه ای برای بهره برداری تخصیص داده نشده‌ است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نگاهی که دولت به مترو دارد این کار محقق خواهد شد.
وی گفت: دانش تخصصی که در این مجموعه انباشته شده حاصل دو دهه تجربه متخصصین بهره برداری است که برای افزایش بازدهی نیاز به امکانات دارند.
شفیعی تصریح کرد: در شرایط فعلی مترو عملکرد خوب و قابل قبولی دارد و باید از آن تقدیر کرد.
در ادامه نایب رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو ی تهران و حومه نیز در ادامه گفت: ناوگان ریلی به تعمیرات‌ نیاز دارد و این موضوع بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفته سعی کرده ایم زمان این تعمیرات از حد استاندارد عبور نکند.
نوبخت با اشاره به اینکه بعضی از قطارها به دلیل نیاز به تعمیرات متوقف هستند گفت: امیدواریم با مساعدتی که دولت محترم دارد بودجه مورد نیاز اورهال قطارها تامین شود تا با همین ناوگان بخشی از نیاز شهروندان را تامین کنیم.
وی همچنین به اهمیت تعمیر نگهداری پله های برقی اشاره کرد و افزود: خرابی پله های برقی به اندازه خرابی قطار ها برای ما مهم است. در حال حاضر بیش از ۹۰۰ پله برقی داریم که نگهداری جاری آنها را انجام میدهیم و راجع به اورهال آنها هم اقدام کردیم.
مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو ی تهران و حومه افزود: بحث اوراق مشارکتی که ۵۰ درصد دولت و ۵۰ درصد شهرداری ها آن را تضمین می کنند صرف زیر ساخت می شود امیدواریم هزینه های مورد نیاز برای بهره برداری نیز با توجه به نگاه مثبتی که دولت دارد محقق شود تا بتوانیم بودجه لازم را برای بخش اورهال ناوگان و پله برقی که اعداد سنگینی هست را تامین کنیم.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=30436

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.