• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

اختصاص ۵۰ میلیارد تومان به بندرخشک اینچه برون

  • کد خبر : 3345
  • ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۵
اختصاص ۵۰ میلیارد تومان به بندرخشک اینچه برون

0 (0) به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، محمدرضا قربانی، مدیرکل راه آهن شمالشرق 2، امروز (28 بهمن) در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: بندرخشک اردیبهشت سال گذشته کلنگ زنی شد اما اعتباری برای آن پیش بینی نشده بود و تنها 36 میلیارد تومان اعتبار داشتیم. وی افزود: براساس مصوبه یکهزار […]

0
(0)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، محمدرضا قربانی، مدیرکل راه آهن شمالشرق 2، امروز (28 بهمن) در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: بندرخشک اردیبهشت سال گذشته کلنگ زنی شد اما اعتباری برای آن پیش بینی نشده بود و تنها 36 میلیارد تومان اعتبار داشتیم.

وی افزود: براساس مصوبه یکهزار و 250 هکتار زمین به بندرخشک اینچه برون اختصاص پیدا کرد که در آخرین جلسه با دبیر وقت شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی قرار شد 290 هکتار از این عرصه در اختیار منطقه آزاد و 960 هکتار هم در اختیار راه آهن قرار بگیرد.

مدیرکل راه آهن شمالشرق 2 بیان کرد: در این مدت زیرسازی خط های 5، 6 و 7 به طول 4 هزار و 200 متر انجام شده و برای بارگیری محمولات فله 10 هزار و 400 مترمربع محوطه سازی شده است.

وی گفت: به صورت موقت پایانه موادنفتی در محوطه بندرخشک ایجاد شده و ترانزیت نفت کوره از اینچه برون به بندرعباس انجام می شود.

قربانی ادامه داد: در خصوص برقی کردن محور راه آهن اینچه برون- گرمسار 1.2 میلیارد یورو سرمایه گذاری نیاز است که این کار در 4 سال انجام خواهد شد.

وی افزود: احداث خط دوم بندرگز به سبزدشت نیز به طول 44 کیلومتر در مراحل نهایی قرار دارد.

مدیرکل راه آهن شمالشرق 2 بیان کرد: تاکنون 50 میلیارد تومان اعتبار به بندرخشک اختصاص یافته و 50 میلیارد تومان دیگر نیز برای سال آینده پیش بینی شده است.

وی اظهارکرد: ایجاد بندرخشک می تواند 3 هزار و 500 شغل در استان ایجاد کند.

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=3345

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.