• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

اختلافی بین راه آهن و مپنا وجود ندارد و دلیل تاخیر تعمیر لکوموتیوهای مپنا، قطعاتی است که در گمرک مانده بود

  • کد خبر : 7178
  • ۱۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴
اختلافی بین راه آهن و مپنا وجود ندارد و دلیل تاخیر تعمیر لکوموتیوهای مپنا، قطعاتی است که در گمرک مانده بود

0 (0) مپنا و راه‌آهن برای تعمیر لکوموتیوهای فرسوده قرارداد 5ساله دارند قرارداد پنج‌ساله مپنا برای تعمیر و نگهداری واگن‌ها با راه‌آهن حدود یک‌هزار میلیارد تومان است که از اول امسال تا به حال هم راه‌آهن 30میلیارد تومان به مپنا پرداخت کرده که اگر مشکل گمرک هم به‌طور کامل حل شود دیگر مشکل خاصی وجود […]

0
(0)

مپنا و راه‌آهن برای تعمیر لکوموتیوهای فرسوده قرارداد 5ساله دارند

قرارداد پنج‌ساله مپنا برای تعمیر و نگهداری واگن‌ها با راه‌آهن حدود یک‌هزار میلیارد تومان است که از اول امسال تا به حال هم راه‌آهن 30میلیارد تومان به مپنا پرداخت کرده که اگر مشکل گمرک هم به‌طور کامل حل شود دیگر مشکل خاصی وجود نخواهد داشت.

مپنا و راه‌آهن برای تعمیر لکوموتیوهای فرسوده قرارداد 5ساله دارند
تین‌نیوز | 

حذف برخی از قطارهای مسافری در برخی از مسیرهای ریلی کشور و مساله خروج یا تعمیر واگن‌های فرسوده منجر شد تا بسیاری از شرکت‌های مسافری بیم از دست دادن بازار خود در سطحی وسیع را داشته باشند.

این شرکت‌ها دلیل این امر را بروز اختلافات داخلی بین شرکت مپنا و راه‌آهن عنوان کرده بودند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مدیر بخش تعمیرات و نگهداری واگن‌های مپنا در این باره گفت: چنین اختلافی وجود ندارد و دلیل تاخیر تعمیر لکوموتیوهای مپنا این است که طبق قرارداد پنج‌ساله مپنا و راه‌آهن برای تعمیر ناوگان فرسوده ریلی، قطعات مربوط به تعمیر آنها در گمرک مانده بود و منتظر ترخیص آنها بودیم.

محمدمهدی اسلامی توضیح داد: این مشکل به دلیل اختلالی رخ داد که در سامانه جامع تجارت به وجود آمده بود و به محض برطرف شدن آن، لکوموتیوهای این شرکت گرم خواهند شد و در خط سیر قرار خواهند گرفت.

به‌ گفته این مقام مسئول شرکت مپنا ریشه این اختلال به مشکلی که بین بانک مرکزی و سامانه جامع تجارت و گمرک به وجود آمده بود، باز‌می‌گردد.

اسلامی تاکید کرد: حل این مشکل در حال حاضر به کمیسیون ماده 14 رفته و گمرک پس از حل آن باید سایت خود را تمدید کند تا برای یک ماه بتوانیم قطعات‌مان را ترخیص کنیم.

اسلامی درباره طلب مپنا از راه‌آهن که در خبرگزاری‌ها به عنوان دلیل حذف برخی از قطارهای مسافری از خط سیر عنوان شده بود، تصریح کرد: دلیل این ماجرا وجود یک اختلاف مالی نیست هرچند شرکت مپنا همیشه از راه‌آهن طلب داشته است.

اسلامی توضیح داد: قرارداد پنج‌ساله مپنا برای تعمیر و نگهداری واگن‌ها با راه‌آهن حدود یک‌هزار میلیارد تومان است که از اول امسال تا به حال هم راه‌آهن 30میلیارد تومان به مپنا پرداخت کرده که اگر مشکل گمرک هم به‌طور کامل حل شود دیگر مشکل خاصی وجود نخواهد داشت.

اسلامی تاکید کرد: پارت اول از قطعات مورد نیاز برای تعمیرات لکوموتیوهای راه‌آهن دو هفته قبل ترخیص شده و هم‌اکنون هم این فرایند در حال تکمیل شدن است.

مدیر بخش تعمیرات و نگهداری واگن‌های مپنا درباره خروج واگن‌های فرسوده که اخیرا رسانه‌ای شده نیز گفت: بنده در این زمینه از راه‌آهن حمایت می‌کنم چون در چرخه سیر بودن واگن‌های تا این حد قدیمی در شان مردم نیستند. اما از طرفی رجا هم برای تعمیر این واگن‌های خود پول ندارد.

اسلامی افزود: همین الان هم این شرکت با پلورسبز برای خرید واگن قرارداد دارد و به دلیل عدم وجود نقدینگی نمی‌تواند آنها را تحویل بگیرد. بنابراین دولت باید برای حل این مشکل با اهرم سرمایه‌گذاری، ورود کند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=7178

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.