• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

ارتقا ایمنی در شبکه ریلی هدف مشترک پلیس، حراست و بسیج راه‌آهن است

  • کد خبر : 22531
  • ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹
ارتقا ایمنی در شبکه ریلی هدف مشترک پلیس، حراست و بسیج راه‌آهن است
فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه‌آهن گفت: ارتقا سطح ایمنی در شبکه ریلی کشور از مهم ترین اولویت ها و هدف مشترک پلیس، حراست و بسیج راه‌آهن است.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سرهنگ «داود عباس زاده» در نشست مشترک کارگروه بسیج ، پلیس و حراست راه‌آهن افزود: توسعه پایدار ریلی در گرو امنیت پایدار و امنیت پایدار در گرو آمادگی کامل پلیس، بسیج و نیروهای حراست راه‌آهن است .
وی تاکید کرد: همه وظیفه داریم قبل از به وجود آمدن بحران‌ها، راه‌های مقابله و پیشگیری آن را پیش بینی کنیم و این امر بدون برنامه، هدف‌گذاری، آموزش و آمادگی کامل محقق نمی‌شود.
فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه‌آهن با اشاره به اینکه تدوین راهکارهای مدیریت بحران و هماهنگی این سه بخش در راه‌آهن نیاز به برنامه ریزی‌های دقیقی دارد، اظهارداشت: هم‌افزایی و هم‌فکری میان پلیس، حراست و نیروهای بسیج موجب تقویت آموزش‌ها، تدوین راهکارهای مناسب و امنیت پایدار در راه‌آهن می‌شود.
وی در عین حال مسئولیت اصلی تامین امنیت راه‌آهن را بر عهده پلیس دانست و گفت: بسیج مسئولیت‌های متعدد دیگری در ابعاد مختلف فرهنگی، اعتقادی، تبلیغی، دفاعی و امنیتی دارد، اما همواره برای تامین امنیت به شکل تعریف شده در کنار پلیس خواهد بود.
عباس زاده، عمده فعالیت مرکز مقاومت بسیج راه‌آهن را تبلیغات فرهنگی، امنیتی و دفاعی عنوان کرد و افزود: همه موظف به رعایت دستورالعمل‌های حقوقی و قضایی هستیم و نیروهای بسیجی باید افراد را در جایگاه سازمانی خود نسبت به مسائل امنیتی و ایمنی حساس کنند تا افراد نسبت به اقدامات خود نگاه پیشگیرانه و هوشیارانه ای داشته باشند.

 

** تاکید بر تعامل و هم افزایی
همچنین سرهنگ «علی قرایی» فرمانده پلیس راه آهن تهران نیز در این جلسه ضمن تبریک فرارسیدن هفته بسیج، گفت: در همه مأموریت‌های پلیس راه‌آهن، نیروهای مرکز مقاومت بسیج بدون هیچ دغدغه و مشکلی حضور دارند و این امر نتایج بسیار مثبتی را برای ما به دنبال داشته است.
وی یکی از این نتایج مثبت را هم افزایی در برگزاری شایسته مراسم اربعین حسینی (ع) در چند سال گذشته دانست و یادآورشد: تعامل قوی میان روسای قطار، حراست، پلیس و مرکز مقاومت بسیج راه‌آهن می‌تواند نقش بسزایی در مدیریت بحران‌های احتمالی داشته باشد.
گفتنی است، در این نشست مشترک راهکارهای ارتقا ایمنی در خطوط ریلی کشور با حضور فرماندهان پلیس، بسیج و حراست راه آهن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=22531

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.