• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
5

از سرمایه‌گذاری راه‌آهن خوب استفاده نکرده‌ایم

  • کد خبر : 23129
  • ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹
از سرمایه‌گذاری راه‌آهن خوب استفاده نکرده‌ایم
کرمانشاه استاندار کرمانشاه با اشاره به سرمایه‌گذاری ۱۱۰۰ میلیارد تومانی انجام شده برای راه‌آهن کرمانشاه، گفت: هنوز از این سرمایه‌گذاری خوب استفاده نکرده‌ایم.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایسنا، هوشنگ بازوند در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که عصر امروز (۲۷ آذر) برگزار شد با بیان اینکه در قطعه ملایر تا کرمانشاه راه‌آهن غرب کشور حدود ۱۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده، افزود: متاسفانه از این سرمایه‌گذاری آنطور که باید استفاده نکرده‌ایم.

وی اظهار کرد: قرار نبود راه‌آهن صرفا مشکل حمل و نقل مسافر را حل کند، بلکه باید از این پتانسیل برای انتقال بار هم بهره ببریم.

استاندار کرمانشاه از سرعت پایین راه‌آهن برای جابجایی بار گلایه کرد و یادآور شد:گاهی سرعت حمل بار با کامیون چند برابر سرعت استفاده از قطار است که این امر برای فعالان اقتصادی که حتی یک ساعت هم برای آنها مهم است، پذیرفتنی نیست.

بازوند خواستار احداث خطوط آنتنی از راه‌آهن کرمانشاه تا نزدیکی واحدهای تولیدی شد و اضافه کرد: قطار بدون خط آنتنی  کارایی برای واحدهای تولیدی ندارد و وزارت راه و شهرسازی باید این مشکل را حل کند.

وی با بیان اینکه هم اکنون بخش خصوصی کرمانشاه آمادگی دارد تا حدودی در زمینه تکمیل زیرسازی خطوط آنتنی همکاری کند، تاکید کرد: البته اعتباری که بخش خصوصی برای این کار باید بگذارد ممکن است صرفه اقتصادی برای آنها نداشته باشد.

بازوند همچنین از پیگیری برای تامین اعتبار ۱۶۵ میلیارد تومانی برای ادامه پروژه راه‌آهن تا اسلام آبادغرب هم خبر داد.

استاندار کرمانشاه در ادامه بر لزوم همکاری مدیران برای رفع مشکل بیکاری استان نیز تاکید کرد و گفت: اکنون ۹۰ درصد موضوعات ملاقات مردمی بحث اشتغال است.

بازوند خاطرنشان کرد:  به تمام مدیرانی که قرار است کار خود را در کرمانشاه آغاز کنند نیز اعلام کردم که اولویت اول استان اشتغال است و مدیری که اعتقادی به بخش خصوصی ندارد، نباید به کرمانشاه بیاید.

وی با بیان اینکه این مهم در حوزه اداره کار استان بیشتر مورد تاکید است، عنوان کرد: نمی‌پذیریم که در خود اداره کار پیش روی فعالیت بخش تولید مانع‌تراشی شود.

بازوند معتقد است، اگر به دنبال رونق تولید و بهبود فضای کسب و کار که خروجی آن اشتغال است هستیم، دستگاه‌ها باید به سمت تسهیل‌گری برای بخش خصوصی بروند.

وی یادآور شد: در شرایط کنونی که بخش خصوصی به سختی خود را سر پا نگه داشته، نباید دستگاه‌ها نیز با مانع‌تراشی به بخش خصوصی ضربه بزنند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه این موضوع باید در بدنه کارشناسی دستگاه‌ها حل شود، افزود: گاهی تصمیم یک کارشناس می‌تواند یک شبه صد شغل را از بین ببرد.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد:اگر نیاز باشد برای کارشناسان دستگاه‌ها جلسات توجیهی می‌گذاریم تا شرایط اشتغال استان را بهتر درک کنند.

بازوند همچنین خواستار اعتماد بیشتر به کارفرمایان شد و با اشاره به اینکه نباید تصور کنیم کارفرما به کارگر ظلم می‌کند،  عنوان کرد: هیچکس از کارفرمایی که تمام سرمایه خود را به دست کارگر داده برایش دلسوزتر نیست و ما نیز نباید بدون حضور کارفرما هر تصمیمی که می‌خواهیم برایش بگیریم.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=23129

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.