• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

اشراف اطلاعاتی و عملیاتی پلیس راه آهن با بهره گیری از ۲ هزار دوربین

  • کد خبر : 30442
  • ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۶
اشراف اطلاعاتی و عملیاتی پلیس راه آهن با بهره گیری از ۲ هزار دوربین
رئیس پلیس پیشگیری ناجا: نقاط حادثه خیز ریلی در ۱۰ استان با ۴۰۰ دوربین به صورت آنلاین در مرکز فرماندهی و کنترل پلیس راه آهن و ۱۶۰۰ دوربین به صورت غیر متمرکز رصد دایمی می‌شود.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز  به نقل از پایگاه خبری پلیس، در پنجمین روز از هفته نیروی انتظامی، مراسم رونمایی از مرکز جدید کنترل یا مانیتورینگ پلیس راه آهن کشور با حضور سردار “مهدی معصوم بیگی” رئیس پلیس پیشگیری ناجا، “سعید رسولی” مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
رئیس پلیس پیشگیری ناجا در این مراسم ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول و هفته گرامیداشت ناجا، از اهتمام حداکثری، دلسوزانه و مومنانه شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در ارتقاء ظرفیت مرکز مانیتورینگ پلیس راه آهن کشور که در نوع خود بسیار ارزشمند است، قدردانی کرد و اظهار داشت: همکاری بین بخشی به ویژه در این شرایط نسبتا سخت اقتصادی نشانگر اتحاد سازمان‌ها و بیانگر این مهم است که اگر عزم و اراده و همت جمعی در کار باشد هیچ مشکلی نمی‌تواند مانع از پیشرفت شود.
این مقام ارشد انتظامی، بهره گیری پلیس راه آهن از ۲ هزار دوربین را گامی مهم در ارتقاء اشراف اطلاعاتی و عملیاتی این پلیس عنوان کرد و افزود:نقاط حادثه خیز ریلی در ۱۰ استان کشور با ۴۰۰ دوربین به صورت آنلاین و متمرکز در مرکز فرماندهی و کنترل پلیس راه آهن کشور و ۱۶۰۰ دوربین به صورت غیر متمرکز با همکاری دیگر یگان‌ها پایش و رصد دایمی می‌شود تا از بروز هر گونه ناامنی احتمالی و وقوع جرائم جلوگیری شود.
سردار معصوم بیگی با اشاره به دو راهبرد و مطالبه فرمانده معظم کل قوا از نیروی انتظامی، افزود: وجه تمایز پلیس ایران با سایر پلیس‌های جهان، برخورداری توامان از دو ویژگی مهربانی و اقتدار است چرا که اغلب نیرو‌های مسلح در جهان صرفا جنبه مقتدر بودن را در نیرو‌های خود پرورش داده اند.
وی با بیان اینکه پیام تبریک رهبری به مناسبت هفته ناجا موید مردمی بودن پلیس و پیشگامی در مولفه‌های اقتدار و مهربانی است، ادامه داد: پلیس نظام اسلامی به معنی واقعی کلمه از درون مردم و خدمتگزار آنهاست و این پیام معظم له تائید این مهم است که نیروی انتظامی با برخورداری از فرماندهان و مدیران توانمند و کارکنان جان برکف توانسته است در مسیری که معظم له برای پلیس ترسیم نموده اند؛ یعنی برخورد مقتدرانه با متخلفان و مجرمان و رافت و مهربانی با آحاد مردم گام بردارد.
رئیس پلیس پیشگیری ناجا خاطرنشان کرد: پلیس ایران توانسته است مولفه اقتدار را در پاسخگویی به موقع به مطالبات مردم، برخورداری از تجهیزات مدرن و به روز، استفاده از فناوری‌های نوین و هوشمند، آموزش و تربیت نیروی انسانی حرفه ای، کارآمد و چابک معرفی و اثبات کند.
سردار معصوم بیگی با اشاره به وجوه تمایز قدرت و اقتدار، تصریح کرد: پلیس ایران در نظام اسلامی به دنبال اقتدار است، اقتداری که مهربانی، جان برکف بودن، ایثار و از خودگذشتگی برای امنیت و آسایش مردم در آن موج می‌زند.
ارشد‌ترین مقام پلیس پیشگیری با بیان اینکه باب شهادت در نیروی انتظامی باز است، گفت: اگر امروز مردم در هر کوی و برزن و در هر ساعت از شبانه روز در آرامش هستند دلیل آن ایثارگری‌های کارکنان نیروی انتظامی است و چشمان بیدار و هوشیار کارکنان سخت کوش این نیرو شبانه روز از امنیت مردم دفاع می‌کنند.
در این مراسم سردار معصوم بیگی لوح تقدیر توشیح شده از سوی سردار فرمانده ناجا را به “سعید رسولی” معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی بدلیل همکاری بی شائبه در ارتقاء ظرفیت مرکز مانیتورینگ پلیس راه آهن کشور و همکاران وی اهدا کرد و از این مرکز رونمایی شد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=30442

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.