• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

اعتصابات گسترده، شبکه ریلی کانادا را فلج کرد

  • کد خبر : 22282
  • ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶
اعتصابات گسترده، شبکه ریلی کانادا را فلج کرد
حمل و نقل ریلی در بسیاری از ایالت‌های کانادا با اختلالات جدی مواجه شده است.
0
(0)

به گزارش  ریل نیوز به نقل از  کندین پرس، اعتصابات کارکنان راه آهن ملی کانادا در اعتراض به تصمیم این شرکت برای تعدیل نیرو که وارد پنجمین روز خود شده است باعث از کار افتادن ۱۰ درصد کل ظرفیت شبکه حمل و نقل کانادا شده که این اختلالات به ویژه در استان های هالیفاکس و بریتیش کلمبیا شدیدتر بوده است.

هفته گذشته شرکت ملی راه‌آهن کانادا اعلام کرده بود که با توجه به کاهش تقاضا برای حمل و نقل با استفاده از قطار در این کشور در نظر دارد ۱۶۰۰ فرصت شغلی خود را حدف کند. هم اکنون ۳۲۰۰ نفر از کارکنان این شرکت بدون قرارداد هستند و نیمی از آن ها در صورت اجرایی شدن این تصمیم از کار خود برکنار می‌شوند.

دولت کانادا در روزهای اخیر تحت فشار سنگین افکار عمومی برای حل و فصل این بحران قرار گرفته است. اعتصابات باعث شده است تا حمل گندم نیز با اختلالات جدی مواجه شود. ریک کانتز- مدیر انجمن تولید کنندگان غلات استان بریتیش کلمبیا- در همین رابطه گفت: با توجه به درو شدن محصولات، تسهیلات ویژه ای برای ذخیره سازی آن ها در نظر گرفته‌ایم. به گفته کانتز اکنون محصولات تولیدی ۳۰۰ کشاورز برای حمل با اخلال مواجه شده است.

تا پایان ماه اکتبر نرخ بیکاری در سومین اقتصاد بزرگ قاره آمریکا بدون تغییر نسبت به ماه قبل در سطح ۵.۵ درصد باقی ماند که هر چند پایین‌ترین نرخ ثبت شده بیکاری این کشور در طول چهار دهه اخیر محسوب می‌شود اما با این حال طی این ماه ۱۸۰۰ نفر از شمار شاغلین کاسته شده است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=22282

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.