• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

افتتاح اولین قطار خورشیدی انگلیس

  • کد خبر : 19438
  • ۰۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹
افتتاح اولین قطار خورشیدی انگلیس
دولت انگلیس قصد دارد تا سال ۲۰۴۰ استفاده از لکوموتیو دیزلی در شبکه ریلی را متوقف کند.
0
(0)

افتتاح اولین خط راه آهن خورشیدی در انگلیس

انگلیس از ۱۰۰ پنل خورشیدی برای خطوط راه‌آهن خود رونمایی کرد که می‌توانند پیشرو قطار‌های خورشیدی این کشور باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اکنون حرکت بعضی از قطار‌های انگلیس روی ریل‌هایی که انرژی خود را به طور کامل از مزارع خورشیدی دریافت می‌کنند، شروع شده است. حدود ۱۰۰ پنل در مسیر نزدیک آلدرشوت (Aldershot) در همپشایر (Hampshire) وجود دارند که می‌توانند پیشرو قطار‌های خورشیدی این کشور باشد. این برای اولین بار است که از این فناوری به طور کامل برای به حرکت درآوردن قطار استفاده می‌شود.

پیشرفت چشمگیر قطارهای خورشیدی در انگلیس

هم‌اکنون چندین ایستگاه قطار در انگلیس با انرژی خورشیدی کار می‌کنند. شبکه ریلی، که بیشتر زیرساخت‌های راه آهن را در سرزمین اصلی انگلیس مدیریت می‌کند، میلیارد‌ها پوند برای برقراری خطوط ریلی اختصاص داده است و در صورت موفقیت آمیز بودن پروژه آزمایشی، قصد دارد با انرژی خورشیدی این کار را انجام دهد. دولت انگلیس قصد دارد تا سال ۲۰۴۰ استفاده از لکوموتیو دیزلی در شبکه ریلی را متوقف کند.

افتتاح اولین خط راه آهن خورشیدی 

افرادی که در پشت این پروژه خورشیدی بودند به یکی از خبرگزاری‌ها گفتند، انرژی تجدید پذیر می‌تواند ۲۰ درصد از شبکه لیورپول Merseyrail و ۱۵ درصد از خطوط رفت و آمد در کنت، Sussex و Wessex و همچنین قطار‌های خورشیدی در ادینبورگ، گلاسکو، ناتینگهام، لندن و منچستر را تامین کند. مزارع خورشیدی می‌توانند در کنار داشتن یک ماهیت سالم‌تر نسبت به دیزل، انرژی کمتری نسبت به برق از شبکه طبیعی مصرف کنند و این باعث کاهش هزینه‌های راه آهن می‌شود.

انگلیس اولین کشوری نیست که دارای قطار‌های خورشیدی است. بیش از ۲۵۰ قطار در هند مشغول خدمت هستند که پنل‌های خورشیدی روی سقف خود دارند. این شبه قاره در نظر دارد تا مزارع خورشیدی ایجاد کند و راه آهن هند امیدوار است که در ۱۰ سال آینده شبکه راه آهن کاملاً سبز را داشته باشد. در همین حال، برخی از قطار‌های انگلیس برای تردد در مخازن هیدروژن و سلول‌های سوختی استفاده می‌کنند

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=19438

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.