• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

افتتاح بزرگترین ایستگاه تعمیر لوکوموتیو خط‌ آهن قزاقستان-ترکمنستان-ایران

  • کد خبر : 962
  • ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸

0 (0) افتتاح بزرگترین ایستگاه تعمیر لوکوموتیو خط‌ آهن قزاقستان-ترکمنستان-ایران بزرگترین ایستگاه سرویس فنی و تعمیرات لوکوموتیو در استان «بالکان» ترکمنستان در مسیر خط آهن ایران-ترکمنستان-قزاقستان به بهره‌برداری رسید. افتتاح بزرگترین ایستگاه تعمیر لوکوموتیو خط‌ آهن قزاقستان-ترکمنستان-ایران تین‌نیوز | بزرگترین ایستگاه سرویس فنی و تعمیرات لوکوموتیو در استان «بالکان» ترکمنستان در مسیر خط آهن ایران-ترکمنستان-قزاقستان […]

0
(0)

افتتاح بزرگترین ایستگاه تعمیر لوکوموتیو خط‌ آهن قزاقستان-ترکمنستان-ایران

بزرگترین ایستگاه سرویس فنی و تعمیرات لوکوموتیو در استان «بالکان» ترکمنستان در مسیر خط آهن ایران-ترکمنستان-قزاقستان به بهره‌برداری رسید.
افتتاح بزرگترین ایستگاه تعمیر لوکوموتیو خط‌ آهن قزاقستان-ترکمنستان-ایران
تین‌نیوز |

بزرگترین ایستگاه سرویس فنی و تعمیرات لوکوموتیو در استان «بالکان» ترکمنستان در مسیر خط آهن ایران-ترکمنستان-قزاقستان به بهره‌برداری رسید.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در عشق‌آباد، بزرگترین و مجهزترین ایستگاه سرویس فنی، تعمیرگاهی و پارک لوکوموتیو در منطقه «برکت» واقع در استان «بالکان» در مسیر خط آهن ایران-ترکمنستان-قزاقستان در خاک ترکمنستان به بهره‌برداری رسید.

این ایستگاه توسط وزارت حمل و نقل ریلی این کشور جهت فعال و بهینه سازی بیشتر فعالیت خط راه آهن ایران-ترکمنستان-قزاقستان که کریدور ریلی «شمال-جنوب» نیز نامیده می‌شود، احداث و عصر دیروز طی مراسم رسمی به بهره‌برداری رسیده است.

ایستگاه ریلی «برکت» در استان بالکان در جنوب ترکمنستان در واقع تقاطع و مرکز اتصال خط آهن سه جانبه مذکور با شبکه سراسری ریلی ترکمنستان محسوب می‌شود.

لازم به ذکر است که خط راه آهن استراتژیک 928 کیلومتری متصل کننده 3 کشور قزاقستان، ترکمنستان و ایران به یکدیگر در اوائل دسامبر سال 2014 میلادی با حضور روسای جمهور 3 کشور افتتاح شد.

85 کیلومتر از این خط راه آهن در خاک ایران، 700 کیلومتر در ترکمنستان و 140 کیلومتر در قزاقستان واقع شده است، این خط‌آهن کشور قزاقستان را به ترکمنستان متصل کرده و پس از عبور از گرگان به سمت جنوب ایران یعنی خلیج فارس و آب‎های آزاد حرکت می‌کند.

قرار بود با راه‌‏اندازی فاز اول این خط‌آهن سالانه 3 الی 5 میلیون تن کالا و در فازهای بعدی نیز سالانه 10 الی 12 میلیون تن محموله جابجا شود که این میزان با گذشته 3 سال از راه‌اندازی این خط آهن بین‌المللی آن طور باید و شاید فعال نیست.

کارشناسان بخش حمل‌و‌نقل بین‌المللی معتقدند که با راه‌اندازی این خط‌ آهن، بیش از 600 کیلومتر از طول مسیر حمل‌‌ونقل بین‌المللی کشورهای همسود تا خلیج فارس و اروپا کاسته می‌شود.

موافقت‌نامه اولیه احداث این خط‌ آهن، در اردیبهشت 1386 در شهر «ترکمنباشی» بین رؤسای جمهور ترکمنستان و قزاقستان به امضا رسید.

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=962

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.