• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

افتتاح راه‌آهن خواف-هرات طی روز‌های آینده / روحانی اعتقاد ویژه‌ای به راه‌آهن دارد

  • کد خبر : 30943
  • ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
افتتاح راه‌آهن خواف-هرات طی روز‌های آینده / روحانی اعتقاد ویژه‌ای به راه‌آهن دارد
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افتتاح راه‌آهن خواف-هرات طی روز‌های آینده، گفت: در دوره اخیر بزرگ‌ترین رکورد توسعه شبکه ریلی با ۵۳۰۰ کیلومتر اتفاق افتاده است.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از دانشجو، محمد اسلامی اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌های ریلی بحث بسیار مهمی بوده که سال‌هاست مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است. در سیاست‌های کلی نظام برای جهت‌گیری توسعه مورد تاکید قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: رئیس‌جمهوری نیز شخصا اعتقاد ویژه‌ای به توسعه راه‌آهن دارد، آقای روحانی هر هفته از بنده پروژه‌های ریلی کشور را پیگیری می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که رئیس‌جمهوری خیلی پیگیر طرح‌های ریلی است، ادامه داد: وعده دولت این بوده که ۵ استان را به شبکه ریلی متصل کند؛ این وعده محقق شد. البته یکی از پروژه‌ها یعنی میانه-بستان آباد- تبریز مقدار باقیمانده که در حال انجام آن هستیم.

اسلامی یادآور شد:‌این خط‌آهن را به ایستگاه خاوران می‌رسانیم و از این ایستگاه تا ایستگاه قبلی تبریز یک پروژه سنگین و پر هزینه‌ای است که باید یک تمهید مالی برای آن در نظر گرفته شود.

وی تاکید کرد: در زمان حاضر نیز ۷ پروژه ریلی کاملا فعال را دنبال می‌کنیم که طول شبکه ریلی کشور را از ۱۰ هزار و ۷۰۰ کیلومتر (ابتدای روی کار آمدن دولت روحانی) به ۱۶ هزار کیلمتر ریل (تا پایان دولت دوازدهم) می‌رساند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: یعنی تقریبا افزایش ۵۰ درصدی خط‌آهن ایران. این بزرگ‌ترین رکورد توسعه ریلی در یک دوره زمانی است که اتفاق می‌افتد.

اسلامی همچنین از افتتاح رسمی خط‌آهن خواف-هرات طی روز‌های آینده خبر داد و گفت: این پروژه با حضور روسای جمهوری دو کشو رایران و افغانستان افتتاح می‌شود که به این ترتیب ریل ایران به عمق خاک افغانستان کشیده شده است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=30943

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.