• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

افتتاح ۸۹ پروژه ریلی به ارزش ۲۷۷ میلیارد تومان

  • کد خبر : 31292
  • ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲
افتتاح ۸۹ پروژه ریلی به ارزش ۲۷۷ میلیارد تومان
بعد از ظهر امروز و با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن 89 پروژه به ارزش 277 میلیارد تومان در هفته حمل و نقل بهره برداری شد.
0
(0)

به گزارش ریل نیوز، بعد از ظهر امروز ۸۹ پروژه راه‌آهن به ارزش ۲۷۷ میلیارد تومان با حضور وزیر راه و شهرسازی در هفته حمل و نقل افتتاح شد.

در این مراسم مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک هفته حمل و نقل و همچنین ولات حضرت زینب(س) و روز پرستار اعلام کرد: به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نامه‌ای نوشتیم مبنی بر این که تعدادی از پرستاران منتخب کشور به همراه خانواده سفری رایگان در شبکه ریلی کشور داشته باشند، فقط از باب این که توجهی هر چند کوچک به این قشر زحمتکش داشته باشیم.

سعید رسولی ادامه داد: امروز و در ادامه سلسله افتتاح‌های راه‌آهن با شعار «امید آفرینی روی ریل خودباوری» ۸۹ پروژه به ارزش ۲۷۷ میلیارد تومان افتتاح شد.

وی افزود: ۲۴ پروژه در راستای ارتقاء ایمنی و ۱۱ پروژه در راستای آراستگی شبکه ریلی و کاهش آلودگی هوا است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در بخش بازسازی و بهسازی خطوط ۱۲ پروژه و در بخش احداث و تکمیل خطوط ۴ پروژه به ارزش ۳۷٫۵ میلیارد تومان داریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: ۳ پروژه تطویل خطوط ایستگاهی به ارزش ۱۷٫۵ میلیارد تومان و ۷۷ پروژه در حوزه خدمات و ایستگاه‌ها به ارزش ۵۶ میلیارد تومان از دیگر پروژه‌های امروز است.

رسولی افزود: ۲۰ پروژه در راستای ارتقاء خدمات به مسافران، تسهیل تردد مسافران توان خواه، مکانیزه کردن بلیت قطارهای حومه‌ای و تسهیل رفت و آمد مسافران امروز افتتاح شد.

وی اضافه کرد: ۲۲ پروژه در راستای ارتقاء بهره‌وری و بهینه سازی مصرف انرژی نیز داشتیم. برخی از این پروژه‌ها با ارقام کوچک اما همت بلند انجام شد، ولی دستاوردهای مهمی برای شبکه ریلی به دنبال خواهد داشت.

لازم به ذکر است هفت پروژه احداث، توسعه و تکمیل خطوط به طول ۷.۵ کیلومتر و به ارزش ۵۶ میلیارد تومان، به بهره برداری می‌رسد که این پروژه‌ها شامل فاز دوم توسعه خطوط ایستگاه راه آهن کرج همچنین فاز دوم توسعه خطوط ایستگاه راه آهن هشتگرد و احداث خط جدید تخلیه و بارگیری در ایستگاه راه آهن تپه سفید است.

سه پروژه احداث و بازسازی نمازخانه و سرویس بهداشتی ایستگاه‌ها و پروژه توسعه، بازسازی، بهسازی و تکمیل سکو‌ها و نصب پله‌های برقی ایستگاه راه آهن نقاب به ارزش ۶.۶ میلیارد تومان و پروژه راه اندازی پنل خورشیدی در ایستگاه راه آهن قم به ارزش یک میلیارد تومان و ۲۷ پروژه بهسازی  به ارزش ۱۷.۴ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=31292

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.