• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

افزايش بارگيری شبكه ريلی تا 75 درصد

  • کد خبر : 5579
  • ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۵
افزايش بارگيری شبكه ريلی تا 75 درصد

0 (0)   افزايش بارگيري شبكه ريلی تا 75 درصد معاونت بهره برداري و سيرو حركت راه آهن ج.ا.ا خبرداد: هدف اين است كه وزن بارگيري شبكه ريلي كشور تا 75 درصد افزايش يابد و اين مهم جز در بستر تعامل سازنده و سه جانبه با صاحبان كالا و شركت هاي حمل و نقلي ، […]

0
(0)

 

افزايش بارگيري شبكه ريلی تا 75 درصد

معاونت بهره برداري و سيرو حركت راه آهن ج.ا.ا خبرداد: هدف اين است كه وزن بارگيري شبكه ريلي كشور تا 75 درصد افزايش يابد و اين مهم جز در بستر تعامل سازنده و سه جانبه با صاحبان كالا و شركت هاي حمل و نقلي ، دست يافتني نخواهد بود.
به گزارش روابط عمومي اداره كل راه آهن يزد، در نشست تخصصی حمل ونقل ریلی كه با حضور معاون بهره برداری و سیرو حرکت راه آهن جمهور اسلامی ایران ، مدیر کل سیروحرکت، مدیر کل بازرگانی و بازاریابی، مدیران کل مناطق ؛ هرمزگان ، شرق و اصفهان ، صاحبان کالا و شرکت های حمل و نقلی در اداره کل راه آهن یزد برگزار شد.

مهندس بابك احمدی با اشاره به رشد 15 درصدی تناژ بارگیری و 20 درصدي در تن کیلومتر بار خالص حمل شده طی دوماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ، تصریح کرد، با توجه به ظرفیت های موجود، هدف راه آهن ج.ا.ا افزایش 75 درصدی تناژ بارگیری می باشد که در جهت تحقق این مهم باید اقدامات و تعاملات سازنده اي از سوی مشتریان وصاحبان کالا ،شرکت های حمل ونقل ریلی و راه آهن ج.ا.ا در دستور کار قرار گیرد.
معاونت بهره برداری و سیروحرکت راه آهن ج.ا.ا خاطر نشان کرد، طبق بررسی های بعمل آمده از سوی سازمان بهینه سازی مصرف سوخت، مصرف سوخت در جاده نسبت به ریل 7 برابر می باشد که در این راستا با توجه به مصرف سوخت، تلفات جاده ای ، آلودگی محیط زیست وآلودگی صوتی ،استفاده از ظرفیت حمل و نقل ریلی اهميت خود را بيش از پيش نشان مي دهد.

مهندس داودي، رییس مرکز هماهنگی امور مناطق گفت: اداره کل راه آهن یزد در سال 95 نسبت به سال قبل 23 در صد در تناژبارگیر ی رشد داشته است که در سطح شبکه ریلی کشور رشد 13 درصدی به ثبت رسیده است.

سرپرست اداره کل راه آهن یزد با اشاره به سهم 40 درصدي راه آهن یزد در تناژ بارگیری در سطح شبکه ریلی كشور، از رشد 16 درصدی تناژ بار گیری در سال 96 نسبت به سال قبل خبر دادو گفت این رشد در راه آهن کشور 14 درصد بوده است .
مهندس جعفري، مدیر کل سیروحرکت راه آهن ج.ا.ا از اعزام 70 درصد قطار ها بصورت برنامه ای در سال 97خبرداد وگفت: 80 درصد بار راه آهن بر اساس سوابق قبل برنامه ای و مبدأ مقصد آن مشخص می باشد و روزانه 180 رام قطار برنامه ای در مسیرهای ریلی تردد دارد.
مهندس احمدي، مدير كل بازرگاني و بازاريابي راه آهن ج.ا.ا نيز در حاشيه بررسي و تشريح عملكرد اداره كل راه آهن يزد در سال گذشته نويد داد: راه آهن ج.ا.ا اين آمادگي را دارد كه در تعامل با صاحبان كالا و شركت هاي حمل و نقلي ، در مناطق و حوزه هايي كه پتانسيل مناسبي دارند، با برنامه ريزي و همكاري دوجانبه، احداث خطوط فرعي ريلي را در دستور كار قراردهد.
گفتني است درادامه اين نشست، شركت هاي حمل و نقلي و صاحبان كالا به ارائه نقطه نظرات، انتقادات و پيشنهادات خود پرداختند وبا ارائه برنامه هاي آتي راه آهن ج.ا.ا، توافقاتي مقدماتي نيز بين طرفين حاصل گرديد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=5579

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.