• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

افزایش توسعه اقتصادی منطقه ای ایران با تکمیل خط راه آهن قزوین-رشت-آستارا -آستارا

  • کد خبر : 10495
  • ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰
افزایش توسعه اقتصادی منطقه ای ایران با تکمیل خط راه آهن قزوین-رشت-آستارا -آستارا

0 (0) محمد زاده مدیرعامل راه‌آهن ج.ا.ا خبر داد: افزایش توسعه اقتصادی منطقه ای ایران با تکمیل خط راه آهن قزوین-رشت-آستارا -آستارا به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از باکو؛ مدیر عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: پس از تکمیل خط قزوین-رشت-آستارا- آستارا (جمهوری آذربایجان) و اتصال خطوط راه آهن ایران، جمهوری آذربایجان […]

0
(0)

محمد زاده مدیرعامل راه‌آهن ج.ا.ا خبر داد:

افزایش توسعه اقتصادی منطقه ای ایران با تکمیل خط راه آهن قزوین-رشت-آستارا -آستارا

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از باکو؛ مدیر عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: پس از تکمیل خط قزوین-رشت-آستارا- آستارا (جمهوری آذربایجان) و اتصال خطوط راه آهن ایران، جمهوری آذربایجان و روسیه حجم بارهای حمل و نقل شده از این مسیر به 25 میلیون تن خواهد رسید.
«سعید محمدزاده» مدیر عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرگزاری رسمی «آذرتاج» جمهوری آذربایجان افزود: ایران در مدت 4 سال آینده برای توسعه راه های آهن کشور 5 میلیارد دلار سرمایه گذاری خواهد کرد.
وی گفت: کشورهای عضو اتحادیه اروپا به ایران 11 میلیارد دلار صادرات داشته اند و ایران نیز به این کشورها 10 میلیارد صادرات داشته است و این رقم در مقایسه با سالهای گذشته افزایش یافته است و در آینده نیز بیشتر افزایش خواهد یافت.
«محمدزاده» افزود: این ارقام فقط صادرات و واردات ایران با کشورهای عضو اتحادیه اروپا می باشد. کشورهای آسیای جنوب شرقی نیز با اروپا مراودات و روابط تجاری و اقتصادی دارند و اگر اینها را نیز در نظر بگیریم این حجم خیلی افزایش خواهد یافت. و همه این بارها با عبور از خاک ایران، آذربایجان و روسیه از طریق کوریدور شمال- جنوب حمل خواهند شد.
براساس این گزارش مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران همچنین با تقدیر از فعالیت جمهوری آذربایجان در شکل گیری کوریدور حمل و نقل شمال- جنوب گفت: خط راه آهن قزوین- رشت- آستارا – آستارا (جمهوری آذربایجان) علاوه بر حمل بارهای بین المللی برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور نیز مفید و تکان دهنده خواهد بود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=10495

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.