• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

افزایش صادرات ریلی کشور به مدد فعالیت بخش خصوصی

  • کد خبر : 23281
  • ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹
افزایش صادرات ریلی کشور به مدد فعالیت بخش خصوصی
مدیر کل راه آهن خراسان گفت: با فعال شدن بخش خصوصی جهت تامین واگن برای جا به جایی بین المللی کالا، صادرات ریلی کشور از مرز سرخس در شمال خراسان رضوی به کشورهای آسیای مرکزی ۵۸ درصد افزایش یافت.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایرنا ، مصطفی نصیری ورگ افزود: از ابتدای سال تاکنون ۸۰۰ هزار تن محموله صادراتی با ۱۳ هزار دستگاه واگن بارگیری و به مقاصد کشورهای آسیای مرکزی صادر شد که حدود پنج هزار واگن از این تعداد توسط بخش خصوصی تامین شد.

وی ادامه داد: صدور مجوز تامین واگن برای صادرات توسط بخش خصوصی طی سال جاری اخذ و این فرایند امسال اجرایی شد همچنین به واسطه تامین زیرساختهای مناسب صادراتی در مرز ریلی سرخس و ایستگاه راه آهن شهید مطهری در خراسان رضوی زمینه رونق صادرات ریلی فراهم شد.

مدیرکل راه آهن خراسان گفت: استان خراسان رضوی با بارگیری ۷۰۱ هزار تن کالای صادراتی، رتبه نخست صادرات ریلی کشور را به خود اختصاص داده و مرز سرخس دارای سهمی ۸۶ درصدی از کل صادرات است.

نصیری ورگ افزود: در این میان ایستگاه شهید مطهری نیز رتبه نخست صادرات ریلی را در میان ایستگاه های دیگر کسب کرد به طوری که در سال جاری ۳۴۴ هزار تن بارگیری از این ایستگاه صورت گرفت که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۵۵ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: عمده کالای صادراتی از مرز سرخس، سیمان با سهم ۷۰ درصد و مقصد اصلی نیز کشور ازبکستان با سهم ۷۳ درصد بوده است و ترکمنستان، قزاقستان دیگر کشورهای مقصد صادرات از مرز سرخس بوده اند.

تبادل ریلی کالا در کشور با آسیای مرکزی از دو مرز سرخس در خراسان رضوی و اینچه برون در استان گلستان انجام می‌شود.

به خاطر قدمت بیشتر، زیرساخت‌های بهتر و فاصله مناسب، عمده تبادلات تجاری با کشورهای ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان، قزاقستان و قرقیزستان از طریق ایستگاه راه آهن سرخس صورت می‌گیرد.

مجموع مبادلات کالا شامل صادرات، واردات و ترانزیت از طریق راه آهن در مرز ریلی سرخس با کشورهای آسیای مرکزی در سال گذشته بیش از دو میلیون تُن کالا بود و ترانزیت کالاهای آسیای مرکزی از طریق این مرز ریلی طی سال گذشته به یک میلیون و ۲۷۴ هزار تُن رسید که رکوردی جدید در این زمینه است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=23281

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.