• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
0

افزایش ظرفیت حمل بار راه آهن زاهدان- میرجاوه تا ۷ میلیون تن

  • کد خبر : 12916
  • ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۱
افزایش ظرفیت حمل بار راه آهن زاهدان- میرجاوه تا ۷ میلیون تن

0 (0) مدیرعامل راه آهن در بازدید از ایستگاه راه آهن میرجاوه خبر داد: افزایش ظرفیت حمل بار راه آهن زاهدان- میرجاوه تا ۷ میلیون تن افزایش ظرفیت حمل بار راه آهن زاهدان- میرجاوه تا ۷ میلیون تن در دستور کار راه آهن قرار دارد. به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید […]

0
(0)

مدیرعامل راه آهن در بازدید از ایستگاه راه آهن میرجاوه خبر داد:
افزایش ظرفیت حمل بار راه آهن زاهدان- میرجاوه تا ۷ میلیون تن

افزایش ظرفیت حمل بار راه آهن زاهدان- میرجاوه تا ۷ میلیون تن در دستور کار راه آهن قرار دارد.
به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید محمدزاده مدیرعامل راه آهن در بازدید از ایستگاه راه آهن میرجاوه با اعلام این خبر گفت: تمام تلاش ما این است که مسیر میرجاوه به سمت داخل ایران تا مرز ترکیه و در شمال، در سرخس و اینچه برون، حداکثر فضا برای جابجایی کالا و استفاده از ظرفیت راه آهن در صادرات و واردات کالا و نیز حمل و نقل بین المللی و ترانزیت فراهم شود.
وی در جریان این بازدید که با حضور استاندار سیستان و بلوچستان، مشاور رئیس جمهور و دبیر عالی مناطق آزاد و نمایندگان مجلس صورت گرفت افزود: یکی از مسیرهای مهم و استراتژیک راه آهن، مسیر زاهدان- میرجاوه تا کویته پاکستان است که از جهت زیرساخت و زیربنا نیاز به افزایش ظرفیت داریم که این کار را آغاز کرده و امیدواریم اثرات آن به زودی در اقتصاد کشور نمایان شود.
وی خاطرنشان کرد: این مسیر در وضعیت موجود، ظرفیت جابجایی ۴ میلیون تن بار را دارد و امیدواریم در کمتر از یکسال آینده به ۷ میلیون تن برسد.
محمدزاده ادامه داد: منطقه میرجاوه در صد سال گذشته ، با احداث راه آهن شناخته شد و توسعه پیدا کرد و امیدواریم راه آهن در توسعه این منطقه نقش بیشتری داشته باشد.
همچنین در این بازدید، مدیرعامل راه آهن، کلنگ منطقه ویژه اقتصادی شهرستان میرجاوه را نیز به زمین زد.
گفتنی است مدیرعامل راه آهن با مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان نیز دیدار و گفتگو کرد.

تفاهم نامه راه آهن، اتاق بازرگانی و استانداری سیستان و بلوچستان
مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور و دبیر عالی مناطق آزاد هم در این بازدید گفت: در حال حاضر از یک ظرفیت تعریف شده کشور که صد سال قدمت داشته و در مسیر ۱۳ هزار کیلومتری راه آهن دهلی- هامبورگ قرار دارد استفاده مفیدی صورت نگرفته که امیدواریم با برنامه ریزی های جدید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.
وی افزود: در دو هفته گذشته تفاهم نامه ای بین شرکت راه آهن و اتاق بازرگانی و استانداری سیستان و بلوچستان به امضا رسید که بر این اساس هم اصلاح خط و هم تضمین بار توسط اتاق بازرگلانی در این خط انجام خواهد شد.
بانک با بیان اینکه مرز میرجاوه از مرزهای مهم کشور است ادامه داد: امیدواریم این تفاهم نامه زمینه ساز تحول در اقتصاد منطقه شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=12916

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.