• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
0

افزایش ظرفیت ریلی فارس به برنامه جامع نیاز دارد

  • کد خبر : 21863
  • ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵
افزایش ظرفیت ریلی فارس به برنامه جامع نیاز دارد
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس بر لزوم تدوین برنامه جامع برای افزایش ظرفیت باری ناوگان ریلی فارس تاکید کرد.
0
(0)

به گزارش ریل نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان رضایی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در جلسه توسعه ریلی استان فارس با تاکید بر لزوم تدوین برنامه جامع برای افزایش ظرفیت باری ناوگان ریلی فارس اظهار کرد: ۶ درصد از حمل و نقل جاده‌ای کشور توسط ناوگان فارس و ۳ دهم درصد از حمل و نقل ریلی کشور نیز بوسیله ناوگان ریلی فارس انجام می‌شود که باید برای افزایش این سهم برنامه‌ای جامع تدوین شود.

وی افزود: افزایش این ظرفیت همچنین نیازمند اتصال به محور جنوبی و شرقی راه آهن کشور است و طرح‌های عمرانی مختص آن نیز پیشرفت چشمگیری نداشته، اما محور یاسوج- اقلید-یزد با پیشرفت ۷۵ درصدی از پیشرفت مناسبی برخوردار است وتاپایان دولت به بهره برداری خواهد رسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس تامین اعتباری طرح‌های کلان ریلی را از مهم‌ترین امور مورد توجه دستگاه‌های اجرایی دانست و گفت: باید از ظرفیت‌های موجود برای افزایش توان اجرایی طرح‌ها بهره گیری کرد.

رضایی تصریح کرد: ظرفیت مسافری و باری فارس را می‌توان با راه اندازی خطوط فرعی بالا برد و در این زمینه اقدامات تکمیلی شهرداری‌ها لازم است.

وی با اشاره به اتصال پتروشیمی شیراز به خط ریلی خبر داد و اضافه کرد: بسته‌های سرمایه گذاری مختلفی در این زمینه آماده است.
این جلسه با بحث و بررسی چالش‌ها و فرصت‌های حمل و نقل ریلی فارس پایان یافت.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=21863

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.