• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

افزایش قدرت صادرات با اتصال بندرامام به مدیترانه

  • کد خبر : 29425
  • ۰۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳
افزایش قدرت صادرات با اتصال بندرامام به مدیترانه
استاندار خوزستان با اشاره به اهمیت پروژه ریلی بندر امام – شادگان - خرمشهر، گفت: اتصال بندر امام به دریای مدیترانه، قدرت مانور صادرات و خروج از وابستگی به نفت را برای ما فراهم می‌کند و نقش محوری و اساسی دارد.
0
(0)

غلامرضا شریعتی در آیین کلنگ‌زنی فاز نخست پروژه راه آهن بندر امام خمینی – شادگان – خرمشهر که امروز (دوم شهریورماه) در محدوده سربندر- شادگان برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بندر امام خمینی(ره)، بندر اول فله‌ای و بندر دوم تجاری کشور است. نقش و سهمی که این بندر در معیشت و اداره کشور دارد بر کسی پوشیده نیست و به این دلیل باید راه‌های انتقال کالا و اتصال این بندر متنوع باشند.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اهمیت پروژه ریلی بندر امام – شادگان – خرمشهر، افزود: این پروژه ریلی، بندر امام خمینی را به خرمشهر و شلمچه و پس از آن به بصره متصل می‌کند و از آن طرف نیز بندر امام به دریای مدیترانه متصل می‌شود. اتصال بندر امام به دریای مدیترانه، قدرت مانور صادرات و خروج از وابستگی به نفت را برای ما فراهم می‌کند و نقش محوری و اساسی در این زمینه دارد.

استاندار خوزستان بیان کرد: این پروژه ریلی، امکان حمل مواد اولیه و محصولات را برای فولاد شادگان فراهم می‌کند و از این بابت در حوزه تجاری می‌تواند نقش مهمی برای ما ایفا کند.

شریعتی با اشاره به اهمیت این پروژه ریلی، گفت: راه آهن یکی از زیرساخت‌های اصلی توسعه است و با گسترش آن در استان به توسعه پایدار خوزستان کمک می‌شود. باید اهتمام بورزیم که مابقی این پروژه نیز کامل شود تا بتوانیم از این طریق به شلمچه و پس از آن به دریای مدیترانه متصل شویم و شرایط توسعه برای کشور و استان را فراهم کنیم.

منبع: ایسنا

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=29425

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.