• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

افزایش ۳۵ درصدی ترانزیت ریلی از مرز سرخس به ترکمنستان

  • کد خبر : 31386
  • ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
افزایش ۳۵ درصدی ترانزیت ریلی از مرز سرخس به ترکمنستان
ترانزیت ریلی از مرز سرخس به ترکمنستان ۳۵ درصد افزایش یافته است.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از صدا و سیما ، مدیرکل راه‌آهن خراسان گفت : با شیوع ویروس همه‌گیر کرونا و پس از تعطیلی مرز ریلی سرخس از اسفند ماه پارسال، شروع تبادلات تجاری از این مرز از ابتدای تیرماه امسال آغاز شده است.

مصطفی نصیری افزود : از تیر تا پایان آذر امسال در مجموع ۲۰۰ هزار تن کالا به عنوان ترانزیت ورودی از مرز سرخس و کشور ترکمنستان وارد ایران و بیش از ۹۰ درصد آن به بندرعباس و بقیه به مرز میرجاوه با پاکستان منتقل شد.

مدیرکل راه‌آهن خراسان گفت : علاوه بر ورود واگنهای حامل بار به خاک ایران، بخشی از این ترانزیت به شکل انتقال ترکیبی بار از کامیون به ریل و واگنهای ایرانی در مرز سرخس بوده است.

نصیری افزود : زیر ساختهای مناسب در مرز ریلی سرخس و استفاده از ظرفیت واگنهای ایرانی برای بارگیری و انتقال این مقدار کالا به مبادی خروجی کشور ، از دلایل افزایش و رونق ترانزیت ریلی در این گذرگاه مرزی است.

وی ادامه داد : گوگرد با حجم ۱۵۰ هزار تن، معادل ۷۵ درصد از مجموع این مقدار ترانزیت کالا را تشکیل می‌دهد.

مدیرکل راه‌آهن خراسان گفت: سایر اقلام ترانزیت شده از طریق مرز ریلی سرخس شامل کالاهای کانتینری، کود شیمیایی و برخی اقلام دیگر است.

شهرستان مرزی سرخس در فاصله ۲۰۲ کیلومتری شمال شرق مشهد قرار دارد.

پیش از شیوع ویروس همه‌گیر کرونا، سالانه حدود ۴.۵ میلیون تن کالا در حوزه ریلی خراسان رضوی جابه‌جا می‌شد که حدود ۴۰ درصد آن مربوط به حمل و نقل داخلی بود.

با توجه به اتصال خط آهن جمهوری اسلامی ایران به آسیای میانه از طریق خراسان رضوی و قرار گرفتن در کریدورهای بین المللی، ۶۰ درصد حمل و نقل سالانه ریلی کالای این استان در حوزه برون مرزی و در بخش ترانزیت، واردات و صادرات بوده است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=31386

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.