• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

افزایش ۵ برابری ظرفیت بارگیری همزمان در راه آهن خراسان

  • کد خبر : 12137
  • ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵
افزایش ۵ برابری ظرفیت بارگیری همزمان در راه آهن خراسان

0 (0) ۲۰۰هزارتن محموله صادراتی از مرز ریلی سرخس حمل شد؛ افزایش ۵ برابری ظرفیت بارگیری همزمان در راه آهن خراسان با افزایش زیرساخت‌ها ظرفیت بارگیری همزمان، با رشد ۵ برابری از ۳۰ دستگاه واگن به ۱۵۰ دستگاه واگن افزایش یافته است. به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، مدیرکل راه آهن خراسان […]

0
(0)

۲۰۰هزارتن محموله صادراتی از مرز ریلی سرخس حمل شد؛

افزایش ۵ برابری ظرفیت بارگیری همزمان در راه آهن خراسان
با افزایش زیرساخت‌ها ظرفیت بارگیری همزمان، با رشد ۵ برابری از ۳۰ دستگاه واگن به ۱۵۰ دستگاه واگن افزایش یافته است.
به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، مدیرکل راه آهن خراسان با اشاره به دلایل رشد صادرات از ایستگاه شهید مطهری به کشورهای آسیای میانه افزود: با افزایش زیرساخت‌ها از قبیل توسعه خطوط تخلیه و بارگیری، توسعه سکوها جهت تسریع در امر بارگیری و احداث ساختمان اداری جهت استقرار بازرگانان و سازمان های مرتبط با حمل و نقل، ظرفیت بارگیری همزمان، از ۳۰ دستگاه واگن به ۱۵۰ دستگاه واگن افزایش یافته است
محمدهادی ضیایی مهر ادامه داد: در هشت ماهه سال جاری، ۲۰۰ هزارتن محموله صادراتی از ایستگاه شهید مطهری بارگیری و به کشورهای آسیای میانه از طریق مرز ریلی سرخس صادر شد که تا کنون بی سابقه بوده و نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج برابر افزایش داشته است.
وی گفت:۲۰۰ هزارتن محموله صادراتی در هشت ماهه سال جاری، از طریق مرز ریلی سرخس به کشورهای آسیای میانه صادر و رکورد بارگیری از زمان بهره برداری شکسته شد.
به گفته ضیایی مهر، ایجاد بازار جدید سیمان در کشور ازبکستان، تلاش جهت تامین واگن مورد نیاز صادرکنندگان از کشورهای آسیای میانه، افزایش تعامل و جلسات چندجانبه با واحدهای تولیدی و … از دیگر دلایل رشد صادرات در سال جاری است.
مدیرکل راه آهن خراسان تاکید کرد: بیشترین میزان بارگیری ریلی کالاهای صادراتی کشور از ایستگاه شهید مطهری انجام می شود، به طوری‌که در سال جاری، سهم ۳۷ درصدی از کل صادرات ریلی کشور و سهم ۴۳ درصدی از صادرات مرز سرخس را به خود اختصاص داده است.

بارگیری پنج هزار تن ورق فولادی از مجتمع فولاد مبارکه
مدیرکل راه آهن خراسان همچنین گفت: برای نخستین بار، پنج هزار تن ورق فولادی از مجتمع فولاد مبارکه اصفهان بارگیری و توسط خطوط ریلی به مجتمع فولاد توس حمل و در ایستگاه راه آهن فریمان تخلیه شده است.
محمدهادی ضیایی مهر با اعلام این خبر افزود: با پیگیری های صورت گرفته و برگزاری جلسات با خریداران و فروشندگان محصول و همچنین تخصیص به موقع لکوموتیو، محموله ورق فولادی که تا پیش از این توسط جاده حمل می شد، در مجتمع فولاد مبارکه اصفهان بارگیری و در ایستگاه فریمان واقع در اداره کل راه آهن خراسان تخلیه شده است.
وی ادامه داد: بخشی از بار جذب شده پس از تخلیه در مجتمع فولاد به کشور افغانستان ارسال و بخش دیگر آن در شهرک صنعتی کاویان و سایر واحد های تولیدی استان، به عنوان مواد اولیه به مصرف می رسد.
مدیرکل راه آهن خراسان خاطرنشان کرد: با هماهنگی های صورت گرفته، روند بارگیری این محصول به مقصد خراسان تسریع و افزایش خواهد یافت.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=12137

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.