• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

الحاق ۲هزار واگن باری به ناوگان ریلی بنیاد مستضعفان

  • کد خبر : 31240
  • ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳
الحاق ۲هزار واگن باری به ناوگان ریلی بنیاد مستضعفان
مدیر عامل هلدینگ سیاحتی و مراکز تفریحی بنیاد مستضعفان از اضافه شدن ۲ هزار دستگاه انواع واگن باری به ناوگان ریلی بنیاد مستضعفان طی ۵ سال آینده خبر داد و گفت: تمام تلاش خود را برای توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل کشور بکار گرفته ایم و قطعا اجازه نمی‌دهیم صنعت حمل و نقل تحت تاثیر تحریم‌ها قرار گیرد.
0
(0)
به گزارش ریل‌نیوز  به نقل از روابط عمومی بنیاد مستضعفان، همزمان با فرارسیدن روز حمل و نقل، علی محمد قادری با اشاره به نقش زیرساختی حمل و نقل در کشور، از توسعه زیر ساخت‌های ریلی و دریایی توسط بنیاد مستضعفان طی چند سال آینده خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر ۱۲ درصد حمل و نقل مسافری و ۳ درصد حمل و نقل باری کشور توسط شرکت‌های وابسته به بنیاد مستضعفان انجام می‌شود و در ۵ سال آینده با خرید ۲ هزار دستگاه انواع واگن‌های باری، سهم بنیاد در این صنعت توسعه قابل توجهی پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به خرید ۷۰ دستگاه واگن لبه بلند بومی توسط یکی از شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد مستضعفان در سال ۹۹ افزود: صنعت حمل و نقل کشور می‌تواند با استفاده از توان داخلی بخش وسیعی از نیاز‌های خود را تامین کند و شرکت‌های فعال بنیاد مستضعفان در حوزه حمل و نقل تمام توان خود را بکار گرفته اند تا مانع از تاثیر تحریم‌ها بر حوزه حمل و نقل کشور شوند.

قادری در ادامه از برنامه ریزی این هلدینگ برای توسعه ناوگان دریایی خود خبر داد و تاکید کرد: خرید انواع کشتی رو رو، کانتینربر و کشتی‌های با قابلیت حمل کالا‌های عمومی در آینده نزدیک در دستور کار این هلدینگ و شرکت‌های زیر مجموعه آن قرار دارد.

مدیر عامل هلدینگ سیاحتی و مراکز تفریحی بنیاد مستضعفان با اشاره به تحریم یکی از کشتی‌های در اختیار این هلدینگ در شمال کشور گفت: این کشتی که در دریای خزر تردد می‌کند، صرفا مخصوص واردات غلات و نهاده‌های دامی و صادرات کنسانتره میوه است و تحریم این کشتی ۶ هزار تنی از که از نوع کوچک مقیاس است، نشان می‌دهد آسیب زدن به امنیت غذایی کشور بخشی از اهداف پشت پرده تحریم هاست.

قادری در ادامه با اشاره به نقش یکی از شرکت‌های بنیاد مستضعفان در ارائه خدمات دریایی و بندری گفت: در سال گذشته این شرکت بیش از ۵۱۹ هزار کانتینر را در ۳ بندر کشور تخلیه کرده است و حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالای عمومی، فله و نفتی نیز در بنادر کشور، توسط این شرکت تخلیه و بارگیری شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر این موارد، این قابلیت وجود دارد که حجم تخلیه کانتینری در بنادر کشور توسط بنیاد مستضعفان به یک میلیون کانتین و حجم کالا‌های عمومی و فله نیز تا ۲میلیون تن افزایش یابد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=31240

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.