• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

امسال راه آهن همدان- ملایر به بهره‌برداری می‌رسد

  • کد خبر : 6867
  • ۰۷ تیر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۱
امسال راه آهن همدان- ملایر به بهره‌برداری می‌رسد

0 (0) امسال راه آهن همدان- ملایر به بهره‌برداری می‌رسد معاون امور عمرانی استاندار همدان گفت: امسال راه آهن همدان- ملایر به بهره‌برداری می‌رسد. معاون امور عمرانی استاندار همدان گفت: امسال راه آهن همدان- ملایر به بهره‌برداری می‌رسد. به گزارش مهر، محمودرضا عراقی در جشنواره خیرین مدرسه ساز استان همدان با بیان اینکه مدرسه‌ای که […]

0
(0)

امسال راه آهن همدان- ملایر به بهره‌برداری می‌رسد

معاون امور عمرانی استاندار همدان گفت: امسال راه آهن همدان- ملایر به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون امور عمرانی استاندار همدان گفت: امسال راه آهن همدان- ملایر به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش مهر، محمودرضا عراقی در جشنواره خیرین مدرسه ساز استان همدان با بیان اینکه مدرسه‌ای که توسط خیران ساخته می‌شود در آن خیر و برکت فراوان وجود دارد، گفت: مسئولان استان همدان به یک خرد جمعی دست یافته اند.

عراقی اولویت استان همدان را تقویت صنعت گردشگری دانست و با بیان اینکه زیرساخت‌های این بخش در استان همدان فراهم است، گفت: توسعه راه‌آهن در برنامه قرار داد و امسال راه آهن همدان- ملایر به بهره‌برداری می‌رسد.

تلاش برای فعال کردن فرودگاه همدان

وی با اشاره به تلاش برای فعال کردن فرودگاه همدان و دعوت گردشگران به حضور در استان همدان عنوان کرد: دیپلماسی موفق باعث رشد و شکوفایی استان در بخش‌های مختلف شده است.

معاون امور عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه سرمایه گذاران از اهمیت فوق العاده‌ای در استان همدان برخوردار هستند، گفت: میزبانی رویداد همدان ۲۰۱۸ در معرفی بیشتر این استان اثرگذار خواهد بود.

وی بااشاره به اینکه امسال سه همایش بین‌المللی در کشور برگزار می‌شود که دو مورد از آن‌ها در همدان برگزار خواهد شدف گفت: مسئولان استان همدان با یک همگرایی واحد برنامه‌ها را پیش می‌برند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز با بیان اینکه خیرین مدرسه ساز با ایثارگری، گذشت و عبور از مسائل مادی به فلسفه وجودی خود پی برده اند، افزود: این انسان‌های ارزشمند با ساختن مدرسه، شرایط را برای رشد و شکوفایی دانش آموزان فراهم می‌کنند.

محمد پورداود با اشاره به آثار ماتقدم و ماتأخر اعمال انسان، اظهار داشت: مدرسه سازی به عنوان یک کار ارزشمند از ماندگارترین اعمال نیک و حسنه است.

زندگی خیرین مملو از خیر و برکت است

پورداود ساختن مدرسه توسط خیرین را نوعی پیشگامی آنان در عرصه تعلیم و تربیت خواند و عنوان کرد: زندگی خیرین مملو از خیر و برکت است و خیرین مدرسه ساز نقش مهمی در ارتقای دستگاه تعلیم و تربیت دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به نقش خیرین مدرسه یار، گفت: این افراد با تجهیز مدارس، به ارتقای دستگاه تعلیم و تربیت کمک می‌کنند.

وی با بیان این که جامعه ایرانی جامعه‌ای بهره‌مند از فرهنگ و ارزش‌های والای انسانی است، عنوان کرد: این مهم مرهون علم ودانش ایرانیان و تعلیم و تربیت است.

پورداود افزود: در جامعه ما علاوه بر دانش اندوزی و علاقه مندی به علم، نوع‌دوستی و نیکوکاری نیز تبلور خاصی دارد و خیرین مدرسه ساز مصداق این نیکوکاری و نیک اندیشی هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به قدمت مدرسه سازی در ایران، گفت: مدرسه از ارکان اصلی ساختار اجتماعی، فرهنگی و دینی جامعه بوده است.

پورداود مجمع خیرین مدرسه ساز را ظرفیت مهمی برای آموزش و پرورش خواند و عنوان کرد: این مجمع با اهداف بلندی، چون توسعه فضا‌های آموزشی، اشاعه و گسترش فرهنگ نیکوکاری و تکریم خیرین، در زمینه سازی برای شکوفایی دستگاه تعلیم و تربیت نقش آفرین بوده است.

مدیر کل تعمیر، تجهیز و نوسازی مدارس همدان نیز گفت: ساختن هر کلاس درس، گشودن دریچه‌ای به دنیای علم است تا جوانه‌های معرفت و بصیرت و استعداد‌های بالقوه دانش آموزان به همت معلمان دلسوز در کانون آموزش و پرورش شکوفا شود.

فرزاد تیموری در خصوص تشکیل جشنواره خیرین مدرسه ساز افزود: مجمع خیرین مدرسه ساز از سال ۱۳۷۷ فعالیت خود را آغاز کرده و هرساله عملکرد و تعهدات خیرین مدرسه ساز در طی یک جشنواره مطرح و از خیرین مدرسه ساز تکریم می‌شود.

تعهد ۳۰ میلیاردتومانی خیرین مدرسه ساز

وی یادآور شد: در جشنواره اول خیران همدانی مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان تعهد شد که این رقم امسال به بیش از ۳۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان با بیان اینکه جمع تعهدات خیرین در همه سال‌ها در استان همدان به ۲۲۰ میلیارد تومان رسیده است، گفت: بیش از یک‌هزار و ۵۹۸ کلاس درس به همت خیرین ساخته شده است.

وی با بیان اینکه از سال ۹۳ تاکنون پروژه‌های عمرانی آموزشی به بیش از ۴ برابر افزایش پیدا کرده است، عنوان کرد: هیچ کار خیری را نباید کوچک شمرد.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان همدان نیز با بیان اینکه همدان شرایط خوبی نسبت به سایر استان‌ها در امر مدرسه‌سازی دارد، افزود: میانگین سرانه فضای آموزشی برای هر دانش‌آموز در همدان ۶ مترمربع است.

علی فراهانی گفت: ۱۹۰ نفر خیر در استان همدان به شکل مستقیم در امر مدرسه‌سازی فعالیت می‌کنند و تاکنون ۲۶۷ پروژه با بیش از ۱۵۰۰ کلاس درس در مساحتی بالغ بر ۱۸۲ هزار متر مربع فضای آموزشی ساخته شده است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=6867

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.