• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

امسال ۴ پروژه ریلی در کشور به بهره‌برداری می‌رسد

  • کد خبر : 29264
  • ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۷
امسال ۴ پروژه ریلی در کشور به بهره‌برداری می‌رسد
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده امسال در مناطق مختلف کشور چهار پروژه اولویت دار و مهم در حوزه ریلی افتتاح و به بهره‌برداری کامل می‌رسد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از تسنیم، عباس خطیبی عصر امروز در بازدید از پروژه راه‌آهن اردبیل میانه اظهار داشت: در حال حاضر وزارت راه و شهرسازی در صدد تکمیل ۳۴ طرح ریلی در مناطق مختلف  کشور است که برای تکمیل آنها اعتبارات لازم در منابع مالی از محل فاینانس داخلی و خارجی تامین خواهد شد و این موضوع یکی از اولویت‌های اساسی و مهم این وزارت است.

وی از برنامه‌ریزی برای افتتاح پروژه های بخش حمل و نقل ریلی در کشور خبر داد و افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده امسال در مناطق مختلف کشور چهار پروژه اولویت دار و مهم در حوزه ریلی ازجمله راه آهن تبریز-بستان آباد، خواف-هرات، رشت-کاسپین و یزد-اقلید افتتاح و به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

خطیبی با اشاره به وضعیت پروژه راه آهن اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر عملیات اجرایی پروژه بزرگ راه آهن اردبیل-میانه  که یکی از ۹ پروژه اولویت دار بخش حمل و نقل ریلی کشور در سال جاری تولید به شمار می‌رود در وضعیت مطلوب قرار دارد و انتظار ۲۰ ساله مردم اردبیل برای تکمیل این پروژه  تا پایان دولت دوازدهم ماه محقق خواهد شد.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر تامین منابع مالی و اعتبارات لازم برای این پروژه بیان کرد:  تاکنون ۲۳ کیلومتر از عملیات ریل‌گذاری در راه آهن اردبیل میانه تکمیل شده است و در تلاش هستیم  این میزان ریل‌گذاری به ۱۰۰ کیلومتر برسد و همچنین با تامین اعتبارات و منابع مالی لازم پروژه و تقویت جبهه‌های کاری در نقاط مختلف شاهد بهره برداری از آن تا پایان دولت باشیم.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت وزارت راه و شهرسازی  پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی این پروژه در بخش زیرسازی را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: پروژه بزرگ راه آهن اردبیل-میانه هم اکنون در بخش زیرسازی با ۸۵ درصد پیشرفت کاری در حال تکمیل است که تا پایان امسال در بخش زیرسازی تمامی اقدامات تکمیل شده و در بخش روسازی نیز تا ۷۰ درصد کارها انجام خواهد شد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=29264

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.