• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

امکان صادرات «منیزیت» خراسان جنوبی از راه آهن شرق وجود دارد

  • کد خبر : 21656
  • ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۱
امکان صادرات «منیزیت» خراسان جنوبی از راه آهن شرق وجود دارد
شرقی با بیان اینکه راه آهن شرق توانایی صادرات منیزیت خراسان جنوبی را دارد، گفت: برای حمل بار معادن این استان از جمله زغال سنگ طبس برنامه هایی در دستور کار است.
0
(0)

به گزارش ریل نیوز به نقل از خبرگزاری شبستان از بیرجند، «رضا شرقی» ظهر امروز پنجشنبه (۲ آبان) در میزگرد تخصصی راه آهن خراسان جنوبی اظهار داشت: راه آهن شرق در حال حاضر جزو ۵ راه آهن برتر کشور است و سومین تناژ بارگیری را در راه آهن شرق داریم و ۳۶۰ کیلومتر از راه آهن شرق در خراسان جنوبی واقع شده است.

سرپرست اداره کل راه آهن شرق با بیان اینکه ایران چهار کریدور اصلی دارد، ادامه داد: دو کریدور شرقی غربی و جنوب شرق از خراسان جنوبی عبور می کند و این موضوع برای خراسان جنوبی مزیت و جایگاه بالایی را به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه محور راه آهن شرق در واقع یک محور باری است، افزود: بندر چابهار تنها بندر اقیانوسی در کشور است و کشتی هایی که به این بندر می آیند بار بیشتری نسبت به سایر بندر های کشور دارند و بار و کالای این کشتی ها می تواند از کریدور جنوب شرق جا به جا شود که خراسان جنوبی نیز در مسیر این کریدور قرار دارد و امیدواریم خراسان جنوبی نیز از این نعمت ریلی بهره ببرد.

شرقی با توجه به اینکه حرکت قطار کرمان- مشهد، تهران- مشهد و شیراز- مشهد را روزانه در طبس داریم، گفت: مراکز فروش بلیط را در شهرهای استان مستقر کردیم و اگر متقاضی برای بلیط قطار زیاد باشد قطعا امکان افزایش این مراکز در سطح استان وجود دارد.

سرپرست اداره کل راه آهن شرق با بیان اینکه سال گذشته ۶٫۲ میلیون تن بار داخلی و ۸ میلیون تن بار ترانزیت حمل کردیم، ادامه داد: امسال ۴٫۴ درصد رشد بار را در راه آهن شرق داشتیم و طی سال گذشته ۱۵۰ هزار مسافر از طریق راه آهن شرق جا به جا شدند.
 
وی با اشاره به اینکه طبس پایتخت زغال سنگ ایران است، در ادامه بیان کرد: برای حمل بار این معادن برنامه هایی داریم و امسال دو مورد بار آزمایشی صادراتی داشتیم و برای بحث صادرات منیزیت نیز اگر مسئولان استان مساعدت کنند می توانیم این محصول را به مقاصد مصرف از طریق راه آهن شرق انتقال دهیم.
 
شرقی با توجه به اینکه حدود ۱۵ سال از تاسیس راه آهن شرق کشور می گذرد، افزود: طی این مدت تاکنون هیچ مسافر فوتی در راه آهن شرق نداشتیم و این موضوع نشان دهنده وجود ایمنی در راه آهن شرق کشور است که برای ما به عنوان افتخاری محسوب می شود.

سرپرست اداره کل راه آهن شرق در پایان با بیان اینکه راه اندازی کریدور شرق برای این استان مزایای بسیاری از جمله در زمینه های اقتصادی به دنبال خواهد داشت، گفت: یک قطار می تواند ۴ هزار تن بار را جا به جا کند که به اندازه بار ۲۰۰ تریلی است و این موضوع نشان دهنده صرفه جویی در مصرف سوخت و کاهش هزینه های جا به جایی کالاها است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=21656

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.