• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

انتخاب ۳۰ ایستگاه راه آهن برای اجرای پروژه های TOD

  • کد خبر : 12392
  • ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۰
انتخاب ۳۰ ایستگاه راه آهن برای اجرای پروژه های TOD

0 (0) معاون مسافری راه آهن خبر داد: انتخاب ۳۰ ایستگاه راه آهن برای اجرای پروژه های TOD ۳۰ ایستگاه پرتردد راه آهن برای اجرای پروژه های TOD با استفاده از منابع بخش خصوصی انتخاب شدند . به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، میر حسن موسوی معاون مسافری راه آهن ، با […]

0
(0)
معاون مسافری راه آهن خبر داد:
انتخاب ۳۰ ایستگاه راه آهن برای اجرای پروژه های TOD
۳۰ ایستگاه پرتردد راه آهن برای اجرای پروژه های TOD با استفاده از منابع بخش خصوصی انتخاب شدند .
به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، میر حسن موسوی معاون مسافری راه آهن ، با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر با توجه به جمعیت و تردد زیاد در داخل ایستگاه ها، دیگر نگاه سنتی به ایستگاه های ریلی وجود ندارد .
وی با اشاره به موقعیت ایستگاه های مسافری در داخل شهرها افزود: این ایستگاه ها با توجه به پمپاژ جمعیت بالا ظرفیت ویژه اقتصادی را فراهم کرده است.
موسوی با یادآوری اینکه ایستگاه های مسافری می توانند علاوه بر مسافرین به ساکنین و مجاورین ایستگاه های مسافری خدمات ارائه کنند ، اضافه کرد : یکی از شاخصه های ایستگاه های جدید، چند وجهی و چندمنظوره بودن آنهاست و حمل ونقل موتوری، غیر موتوری ، تسهیلات پیاده روی و دوچرخه سواری را در بر می گیرد .
موسوی چند وجهی بودن طراحی ایستگاه ها را موجب احیای قابلیت های متفاوت دانست و گفت: در این ایستگاها مردم باطی کردن کمترین مسافت به ایستگاه مراجعه و نیازهای خود را مرتفع می کنند.
معاون مسافری راه آهن با بیان اینکه این نوع ایستگاه ها در کاهش سفرهای شهری و حل بخشی از مشکلات شهرهای بزرگ از جمله ترافیک موثراست ، افزود: همچنین خدماتی چون برگزاری جشنواره ها، مراسم و کارگاه ها در این ایستگاه ها قابل ارائه است.
وی با اشاره به اینکه دولت، وزارت راه و شرکت راه آهن با بهره گیری از مطالعات جهانی و تجربیات کشورهای توسعه یافته برنامه هایی را برای ۳۰ ایستگاه پر تردد طراحی کرده است ادامه داد: امیدواریم با تامین منابع مالی و استفاده از تکنیک های پیشرفته در این زمینه، شاهد اتفاقات خوبی برای سرمایه گذاری در توسعه ایستگاه های راه آهن باشیم .
وی تاکید کرد: ایستگاه های مسافری ظرفیت های بالایی را برای بهره برداری سرمایه گذاران دارند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=12392

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.