• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

انتقال حمل بار از جاده به ریلی نیاز ملی است / حد اقل 2 دهه باید در این زمینه کار شود

  • کد خبر : 416
  • ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۹:۱۲

0 (0) در نشست مشترک وزیران صنعت,معدن و تجارت با راه وشهرسازی بیان شد: انتقال حمل بار از جاده به ریلی نیاز ملی است / حد اقل 2 دهه باید در این زمینه کار شود تهران – ایرنا- محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت روز چهارشنبه در نشست مشترک با عباس آخوندی وزیر راه […]

0
(0)

در نشست مشترک وزیران صنعت,معدن و تجارت با راه وشهرسازی بیان شد:
انتقال حمل بار از جاده به ریلی نیاز ملی است / حد اقل 2 دهه باید در این زمینه کار شود

تهران – ایرنا- محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت روز چهارشنبه در نشست مشترک با عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی گفت: انتقال حمل و نقل جاده ای تولیدات معادن و صنایع معدنی و صنعتی به حمل و نقل ریلی ، کاری ملی است و نیاز به پروژه های مشترک با وزارت راه و شهر سازی دارد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، وی تصریح کرد، این انتقال استراتژی و راهبرد نظام است و باید برای انجام این هدف برنامه مشترکی با وزارت راه و شهر سازی داشته باشیم.
شریعتمداری اظهار داشت، در برنامه باید میزان رشد حوزه های صنعت و معدن و تجارت مشخص و آهنگ رشد سهم حمل و نقل ریلی نیز مشخص شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت، در این زمینه باید قیمت سوخت اصلاح شود و حمل و نقل جاده ای و شخصی بار نسبت به ریلی گران تر باشد.
شریعتمداری گفت، در برنامه مشترک و تغییر حمل و نقل از جاده ای به ریلی در معدن و صنایع معدنی و صنعتی بنگاه های دولتی بیش از همه اجبار خواهند داشت و باید منافع ملی را در نظر گرفت و اینکه اقتصاد ملی از این تصمیم منتفع می شود.
وی بر حمایت از ساخت داخل تاکید کرد و افزود، حمایت از تولید ملی و ساخت داخل و استفاده از ظرفیت واردات برای توسعه ساخت داخل در حوزه های مربوط به راه و جاده به شرط فراهم بودن ظرفیت واقعی برای برآورده کردن نیاز داخل ، منوط به اراده و حمایت وزارت راه و شهر سازی است.
شریعتمداری گفت، ساخت و اجرای مسیر ریلی برای حمل بار با اولویت باید از بنگاه های بزرگ اجرا و بخشی از کار تا پایان سال انجام شود.
عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی نیز در این نشست گفت: در حال حاضر سهم جابجایی مسافری در کلان شهر تهران از طریق ریل تنها 2 درصد و سهم حمل و نقل جاده ای 98 درصد و به طور میانگین این سهم در کشور کمتر از 10 درصد است.
آخوندی گفت، باید حمل و نقل را چه در بخش مسافری پایه بودن بار از خودرو به سمت ریل پایه بودن هدایت کنیم و برای انتقال 20 میلیون تن بار از طریق ریل، نیاز به 250 کیلومتر مسیر ریلی وجود دارد.
وی تصریح کرد، باید حمل و نقل را چه در بخش مسافری و چه دربخش بار از خودرو پایه بودن به سمت ریل پایه بودن هدایت کنیم و برای انتقال 20 میلیون تن بار از طریق ریل، نیاز به 250 کیلومتر مسیر ریلی وجود دارد.
**حد اقل 2دهه باید در این زمینه کار شود
وزیر راه وشهرسازی نیزگفت سهم حمل و نقل سالانه کالاهای معدنی از طریق ریل در حال حاضر 25 میلیون تن است این در حالی است که 20.5 میلیون تن ظرفیت انتقال از سهم جاده ای به ریلی وجود دارد و هدف گذاری برنامه ششم سهم 30 درصدی حمل و نقل بار از طریق ریلی و اهداف کلان وزارت راه و شهر سازی سهم 56 درصدی است.
آخوندی تصریح کرد، پیشنهاد می کنم کمیته مشترکی به منظور ارائه نظرات و جمع بندی آن در خصوص توسعه حمل و نقل ریلی بار میان وزارت راه و شهرسازی و وزارت صنعت ،‌معدن و تجارت تشکیل شود.

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=416

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.