• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

 اندیمشک مرکز اتصال ریلی ایران و کشورهای خارجی می‌شود

  • کد خبر : 5801
  • ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۴
 اندیمشک مرکز اتصال ریلی ایران و کشورهای خارجی می‌شود

0 (0)  اندیمشک مرکز اتصال ریلی ایران و کشورهای خارجی می‌شود نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به ظرفیت‌های ارتباطی اندیمشک این شهرستان، مرکز اتصال ریلی ایران و کشورهای خارجی می‌شود. به گزارش خبرگزاری تسنیم از اندیمشک، فریدون حسنوند در نشست بررسی و تکمیل طرح‌های عمرانی اداره کل راه آهن زاگرس، اظهار داشت: مسئولان […]

0
(0)

 اندیمشک مرکز اتصال ریلی ایران و کشورهای خارجی می‌شود

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به ظرفیت‌های ارتباطی اندیمشک این شهرستان، مرکز اتصال ریلی ایران و کشورهای خارجی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اندیمشک، فریدون حسنوند در نشست بررسی و تکمیل طرح‌های عمرانی اداره کل راه آهن زاگرس، اظهار داشت: مسئولان استانی و کشور با احداث بندر خشک شهرستان اندیمشک موافقت کرده و این طرح می‌تواند زمینه تحول اقتصادی استان خوزستان و منطقه غرب کشور را فراهم کند.

وی با اشاره به دسترسی و نقش شهرستان ارتباطی شهرستان اندیمشک، گفت: شهرستان اندیمشک، بین استان‌های ایلام و لرستان و خوزستان قرار داشته و با مرکز کشور نیز فاصله مناسبی دارد و هم چنین در مجاورت مرزهای بین المللی و بنادر ما قرار گرفته است.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: همین مقوله، لزوم توجه به اجرای طرح‌های راه آهن و تبدیل اندیمشک به مرکز ارتباطی ریلی کشور را بیش از گذشته مطرح می‌کند و با استفاده از ظرفیت‌های موجود این شهرستان می‌توان توان و امکانات حمل بار استان خوزستان را بیش از گذشته تقویت کرد.

وی با اشاره به میزان حمل و انتقال بار از طریق راه آهن در استان خوزستان، افزود: اجرای طرح بندر خشک اندیمشک، یکی از طرح‌های مهم راه آهن کشور در زمیته توسعه خدمات ریلی است و احداث آن، دارای توجیهات قوی اقتصادی و یک نیاز و ضرورت مهم برای توسعه کشور است.

حسنوند با بیان این که اجرای بندر خشک اندیمشک ظرفیت بارگیری و انتقال وجابه جایی کالا را در شهرستان و استان خوزستان تقویت می‌کند، ادامه داد: طبق پیگیری‌های صورت گرفته با اجرای طرح بندر خشک اندیمشک، بیش از 2 هزارفرصت شغلی در شهرستان ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به این که 300 هکتار از اراضی شهرستان اندیمشک برای اجرای طرح بندر خشک اختصاص یافته است، بیان کرد: سرمایه گذار این طرح اعتباری بالغ بریک هزار میلیارد ریال را برای اجرای طرح بندر خشک اندیمشک در نظر گرفته و سرمایه گذار،  آماده حضور و آغاز فعالیت خود  در شهرستان است و پیش بینی می‌شود به زودی عملیات اجرایی این طرح در شهرستان آغاز شود.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با بیان این که با توجه به قدمت اداره کل راه آهن زاگرس و حضور تاریخی ریل در شهرستان اندیمشک، عنوان کرد: اندیمشک دانشگاه راه آهن کشور بوده و این شهرستان به گواه تاریخ، مرکز تحول بسیاری از خدمات راه آهن کشور در طول سال‌های اخیر است.

وی گفت: به همین جهت و با توجه به نقش محوری و جغرافیایی شهرستان سرعت در  بهره برداری و اجرای طرح‌های دو خطه کردن راه آهن اندیمشک- درود، اندیمشک – اهواز و احداث راه آهن اندیمشک – ایلام – کرمانشاه- کردستان باید جدی گرفته شود تا خدمات حوزه ریلی کشور  بیش از گذشته تقویت گردد.

انتهای پیام/ش

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=5801

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.