• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
0

انواع قطار در اروپا

  • کد خبر : 29709
  • ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۶
انواع قطار در اروپا
در سال‌های اخیر سفر با قطار به‌خصوص در میان گردشگرانی که به اروپا سفر می‌کنند، بسیار محبوب و متداول شده است.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایسنا، قطار برای آن دسته از افرادی که در مسیر بودن و تامل کردن در مناظر و چشم‌اندازهای جاده را هم به اندازه‌ی رسیدن به مقصد می‌پسندند و از آن لذت می‌برند، مناسب‌ترین وسیله‌ی سفر است. گفتنی‌ست که امروزه قطار به عنوان امن‌ترین و به‌صرفه‌ترین وسیله سفر نیز شناخته می‌شود.

در این میان قطارهای اروپا از نظر شبکه‌ی ریلی وسیع، مناظر زیبا، هزینه‌ی معقول و تنوعی که دارند، سفر را به تجربه‌ای بسیار دلنشین تبدیل می‌کنند.

سفر با قطار در اروپا گزینه‌ای بسیار عالی برای سیر و سیاحت است و از نظر آن‌ دسته از کسانی که تاکنون با این قطارها سفر نکرده‌اند و تنها عکس‌هایی از این نوع سفر در کشورهای مختلف اروپایی دیده‌اند، اسرارانگیز است.

اروپا در طی سال‌های متوالی شبکه‌های ریلی خود را بهبود بخشیده و امروزه به داشتن مدرن‌ترین قطارهای مسافرتی مشهور است. به همین دلیل می‌توان گفت سفر با قطار از جمله جذابیت‌های سفر به اروپا شناخته می‌شود.

علاقه‌مندان به سفر با قطار در اروپا می‌توانند هم به روش اینترنتی بلیط قطار خود را تهیه کنند، هم از طریق آژانس‌های ارائه دهنده‌ی خدمات بلیط قطار اروپا و هم در ایستگاه نسبت به تهیه‌ی این بلیط‌ها اقدام نمایند.

در ایستگاه‌های قطار علاوه بر ایستادن در صف تهیه‌ی بلیط، دستگاه‌های خودکار ارائه‌دهنده‌ی بلیط نیز نصب شده است که می‌توانید خرید خود را از طریق آنها انجام دهید.

کسانی‌که اقدام به خرید بلیط قطار در محل می‌کنند، به این نکته توجه داشته باشند که در واقع بلیط لحظه آخری را خریداری خواهند کرد و ممکن است در ساعت موردنظرشان صندلی خالی پیدا نکنند. همچنین بلیط‌هایی که به این‌صورت خریداری می‌شوند عموما بالاترین قیمت را دارند.

مزیت‌های استفاده از قطار

ایستگاه‌های قطار در اروپا عموما در مرکز شهر قرار دارند. همچنین در سفر با این قطارها دیگر نیازی به سپری کردن پروسه‌ی چک‌این (check-in) نیست. مهم‌تر از همه، این قطارها هزینه‌ای بابت حمل بار اضافی از شما دریافت نمی‌کنند.

قطارها در ۳۶۵ روز سال در مسیرهای مختلف و همچنین در یک روز در ساعت‌های بسیار زیادی حرکت دارند. شبکه‌ی قطار در اروپا طول مسیری در حدود ۲۲ هزار کیلومتر است، بنابراین مسافران می‌توانند با استفاده از قطار کل اروپا را به‌راحتی سفر کنند.

انواع قطارها در اروپا

قطار در اروپا انواع گوناگونی دارد و با توجه به این تنوع مسافران می‌توانند یکی از قطارهای عادی، تندرو، شب‌رو و پانورامیک یا طبیعت‌گرد را انتخاب کنند.

قطارهای عادی

برای سفر با قطارهای عادی (Regional trains) مسافران نیازی به رزرو صندلی ندارند. رفت و آمد این قطارها در یک منطقه خاص صورت می‌گیرد.

این قطارها برای سفرهای روزانه بسیار ایده‌آل هستند و با سرعت میانگین ۱۵۰ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کنند. اطلاعات حرکت این قطارها عموما با حرف اختصاری R و در آلمان با حروف RB نشان داده می‌شود.

قطارهای عادی در مسیرهایی با مسافت کوتاه، سفرهای برون‌مرزی هم انجام می‌دهند. قطارهای اتریش – مجارستان و آلمان – لهستان نمونه‌هایی از این نوع قطارهای عادی هستند.

قطارهای تندرو

قطارهای تندرو (high speed) شاید یکی از بهترین گزینه‌های سفر با قطار به فواصل دور باشند. سرعت این قطارها ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت است و در آنها می‌توان از بلیط‌های اعتباری یوروریل (Eurail pass) استفاده کرد. رزرو این قطارهای تندرو الزامی است و برای رزرو آنها می‌توان از ۳ ماه قبل اقدام کرد.

قطار تی جی وی فرانسه و ایتالیا، قطار آلتریای اسپانیا، قطار آی سی ای آلمان، قطار یورومِد اسپانیا و اس جی سوئد نمونه‌هایی از قطارهای تندرو به‌شمار می‌روند.

قطارهای شب‌رو

استفاده از قطارهای شب‌رو (Night trains) این امکان را به مسافر می‌دهد که به‌خوبی در طول مسیر استراحت کنند تا پس از رسیدن به مقصد، برای گردش شهری سرحال و آماده باشند.

این قطارها دارای صندلی‌های تخت‌شو و کوپه‌های خواب هستند که مسافران با توجه به بودجه‌ی خود می‌توانند هر یک از آنها را رزرو کنند.

چند نمونه از قطارهای شب‌رو که می‌توان با آنها سفر کرد، عبارتند از: خطوط ریلی تلو پاریس، میلان، ونیز، فلورانس؛ قطار شب‌روی سوئدی؛ قطار یورونایت ایستر رومانی، مجارستان؛ قطار بین‌المللی اتریش؛ قطار ترن هتل بین‌المللی پرتغال – رومانی، اسپانیا و … .

قطارهای پانورامیک یا طبیعت‌گرد

همانطور که از نام آن پیداست، قطارهای طبیعت‌گرد (Scenic) ‌شما را به دیدن زیباترین چشم‌اندازهای طبیعت دعوت می‌کند. مسافران با استفاده از این خطوط ریلی به تماشای زیباترین‌های اروپا می‌نشینند.

از معروف‌ترین قطارهای طبیعت‌گرد گُلدن پَس لاین، برنینا اکسپرس، گلاسیِر اکسپرس و سوئیس چاکلت هستند. در این میان گُلدن پَس لاین در سوئیس بهترین قطارهای پانورامیک را دارا است که از لوسرن شروع شده و امتداد آن تا مونترو می‌رسد.

این خط ریلی از کوهستان‌های سوئیس عبور می‌کند و از مناظر طبیعی و چشم‌اندازهای کوهستانی نفس‌گیری برخوردار است.

ریل یوروپ تنها شرکت در اروپا است که با تمام خطوط ریلی کشورهای مختلف اروپایی قرارداد دارد و می‌توانید از طریق شرکت خدمات مسافرتی ایوار، بلیط قطار اروپا را خریداری کنید. شرکت ایوار از سال ۲۰۰۵ تاکنون نماینده‌ی رسمی ریل یوروپ (Rail Europe) در ایران بوده است

برگزاری سفرها مطابق با پروتکلهای بهداشتی اعلامی از سوی ستاد کروناست و در صورت ایجاد محدودیت در سفر قوانین و مقررات ابلاغی اجرا میشود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=29709

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.