• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

اهمیت گذرگاه ریلی بین قاره‌ای شمال-جنوب

  • کد خبر : 30751
  • ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۷:۱۹
اهمیت گذرگاه ریلی بین قاره‌ای شمال-جنوب
نمایشگاه بین المللی صنعت حمل و نقل روسیه با حضور ده‌ها شرکت معتبر بین المللی فعال در صنعت حمل و نقل ریلی، جاده‌ای و دریایی امسال با تمرکز بر اهمیت گذرگاه ریلی بین قاره‌ای شمال-جنوب آغاز به کار کرد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از صداوسیما؛  نمایشگاه بین المللی صنعت حمل و نقل روسیه با حضور دهها شرکت معتبر بین المللی فعال در صنعت حمل و نقل ریلی ، جاده ای و دریایی امسال در حالی کار خود را آغاز کرد که کشورهای مسیر گذرگاه ریلی بین قاره ای شمال-جنوب ، از هلسینکی در شمال اروپا تا بمبئی در شبه قاره هند ، بخشی از غرفه های خود را به اهمیت اتمام این شاهراه حیاتی اختصای داده اند.

هرچند به دلیل همه گیری کرونا ، ایران و چند کشور صاحب تکنولوژی صنعت حمل و نقل ، غرفه ای در نمایشگاه امسال دایر نکرده اند ، اما همکاری ایران با روسیه وجمهوری آذربایجان برای اتمام دو قطعه مهم خط آهن رشت-آستارا و چابهار-زاهدان ، به منظور تکمیل گذرگاه شمال-جنوب ادامه دارد.

بخش عمده ای از این شاهراه بین قاره ای  از روسیه ، جمهوری آذربایجان و ایران عبور می کند و با تکمیل آن ، درآمدی سرشار از محل افزایش چشمگیر صادرات و واردات و حق ترانزیت نصیب کشورمان خواهد شد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=30751

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.