• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

اولویت با مترو است نه خط ویژه اتوبوسرانی!

  • کد خبر : 28351
  • ۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۵
اولویت با مترو است نه خط ویژه اتوبوسرانی!
معاون امور زیربنایی ترافیکی شهرداری ملارد اجرای پروژه حمل و نقل ریلی نسبت به اتوبوس‌های BRT اولویت بیشتری دارد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایمنا، امین رحمتی اظهار کرد: تاکنون مطالعه‌ای بر راه اندازی خط ویژه اتوبوسرانی در ملارد انجام نشده و این موضوع به خصوص در بحث اتوبوس‌های BRT که مورد نظر شهروندان است، چارچوب و ضوابط خاص خود را دارد.

 

وی ادامه داد: این نوع حمل و نقل عمومی دارای اتوبوس، زمان حرکت و ایستگاه متفاوتی است و خط ویژه‌ای را باید به آن اختصاص داد.

 

معاون امور زیربنایی ترافیکی شهرداری ملارد افزود: برای این خط اتوبوس سابقه مطالعاتی نیست و این مسیر نیاز به امکان سنجی و در نظر گرفتن شاخصه‌های ویژه‌ای دارد و در سال‌های گذشته نیز درباره این موضوع اتفاقی نیفتاده است و تمام تمرکز را باید بر حمل و نقل ریلی و حومه‌ای گذاشت که کارهای مطالعاتی آن در حال انجام است.

 

رحمتی با اشاره به طرح قطار حومه‌ای، اجرای پروژه حمل و نقل ریلی نسبت به اتوبوس‌های BRT را در دسترس‌تر دانست و گفت: آن‌چه که تاکنون مطرح بوده بحث قطار حومه‌ای است و در افق ۱۰ سال آینده با راه‌اندازی خط ۱۰ مترو ایستگاه تبادلی مترو خواهد داشت.

 

وی یادآور شد: مطالعات طرح حمل و نقل ریلی در غرب استان تهران توسط راه آهن انجام می‌شود و به محض اعلام جانمایی مسیر و با ارائه طرح به شهرداری ملارد، اقدامات لازم در خصوص تملک و آزادسازی اراضی انجام خواهد شد و در واقع متولی کار شرکت راه آهن بوده که حدود سال ۹۸ مطالعات خود را آغاز کرده است.

 

معاون امور زیربنایی ترافیکی شهرداری ملارد اضافه کرد: مطالعات راه آهن در خطوط پردیس، اسلامشهر، ورامین و غرب آغاز شد که خط غرب به سمت شهر قدس، ملارد و شهریار است و در بعضی از فازها کار اجرایی شدند ولی در خط غرب به دلیل موازی بودن با محور ریلی تهران تبریز، با توجه به آماده بودن قسمتی از زیرساخت‌ها، مطالعات قسمت دوم انجام و به شهرداری ارائه شده تا تملک اراضی انجام و فاز اجرایی با محوریت راه آهن آغاز شود.

 

رحمتی در ارتباط با زمان اجرای این پروژه، تصریح کرد: اجرای این پروژه نیاز به اراده قوی هر سه شهرستان دارد و با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و با تکمیل مطالعات، می‌توان در سال ۱۴۰۰ عملیات اجرایی را شروع کرد.

 

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=28351

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.