• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

اولین قطار سریع السیر هنگ کنگ – چین شروع به کار کرد / عکس

  • کد خبر : 9876
  • ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۶
اولین قطار سریع السیر هنگ کنگ – چین شروع به کار کرد / عکس

0 (0) به گزارش ایرنا به نقل از سی ان بی سی، مقامات محلی از این راه آهن به عنوان موفقیتی بزرگ یاد کردند که حداقل نیمی از زمان سفر را کاهش می دهد و دسترسی مستقیم به 25 هزار کیلومتر از شبکه راه آهن ملی وسیع چین فراهم می کند، همچنین به رشد اقتصادی […]

0
(0)

به گزارش ایرنا به نقل از سی ان بی سی، مقامات محلی از این راه آهن به عنوان موفقیتی بزرگ یاد کردند که حداقل نیمی از زمان سفر را کاهش می دهد و دسترسی مستقیم به 25 هزار کیلومتر از شبکه راه آهن ملی وسیع چین فراهم می کند، همچنین به رشد اقتصادی از جمله جذب گردشگر کمک شایانی خواهد کرد.
هرچند به گفته منتقدین، هزینه این پروژه بیش از 11 میلیارد دلار برآورد شده است که این مبلغ بیش از بودجه در نظر گرفته شده این پروژه بوده است.
‘تانیا چن’ یک نماینده محلی گفت: «مردم هنگ کنگ باید برای این راه آهن هزینه زیادی پرداخت کنند و من به بازگشت سرمایه اقتصادی این پروژه شک دارم.»
تحت قانون اساسی، هنگ کنگ همچنان مسئولیت اقتصاد، واحد پول و سیستم حقوقی خود را در «منطقه اداری ویژه چین» ادامه خواهد داد.
آمار دقیقی از چینی هایی که قرار است در این خط آهن مشغول به کار شوند در دست نیست اما برآوردها نشان می دهد که ممکن است حدود 800 نفر باشند، اما به گفته مسئولان هنگ کنک استقرار صدها کارمند چینی در غرب منطقه ‘کولون’ در هنگ کنگ نگران کننده است. اما برخی مقامات این ترس و اضطراب ها را غیر ضروری دانسته اند. این راه آهن تنها بخشی از تلاش های گسترده برای تقویت یکپارچگی اقتصادی بین هنگ کنگ و ماکائو است.
به گفته دولت مسافرین اولیه این قطار روزانه 80 هزار نفر تخمین زده شده که تا سال 2021 به 95 هزار نفر خواهد رسید.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=9876

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.