• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

اولین قطار هیدروژنی جهان آغاز به کار کرد/ فیلم

  • کد خبر : 9669
  • ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۰:۲۰
اولین قطار هیدروژنی جهان آغاز به کار کرد/ فیلم

0 (0) شرکت چندملیتی فرانسوی آلستوم (Alstom) اولین قطار هیدروژنی جهان به نام کورادیا ایلان (Coradia iLint) را تولید و بهره‌برداری کرد. این قطار که هیدروژنی روز یکشنبه ۲۵ شهریور (۱۶ سپتامبر) در ایالت نیدرزاکسن (ساکسونی سفلی) آلمان وارد سرویس حمل و نقل میان شهری شد قادر است با سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت حرکت […]

0
(0)

شرکت چندملیتی فرانسوی آلستوم (Alstom) اولین قطار هیدروژنی جهان به نام کورادیا ایلان (Coradia iLint) را تولید و بهره‌برداری کرد.

این قطار که هیدروژنی روز یکشنبه ۲۵ شهریور (۱۶ سپتامبر) در ایالت نیدرزاکسن (ساکسونی سفلی) آلمان وارد سرویس حمل و نقل میان شهری شد قادر است با سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کند.

برای حرکت این قطار از سلول‌های سوختی خاصی استفاده می‌شود که در آن هیدروژن و اکسیژن به انرژی الکتریکی تبدیل شده و به همین علت آلایندگی ایجاد نمی‌کند.

هنری پوپار-لافارژ (Henri Poupart-Lafarge) مدیرعامل اجرایی آلستوم در مورد این قطار گفت: «این اختراع که نتیجه همکاری میان آلمان و فرانسه است پتانسیل بالایی برای گسترش حمل و نقل عاری از آلاینده‌های فسیلی به همراه دارد.»

هم‌اکنون بخش بزرگی از وسایل حمل و نقل خصوصی و عمومی با استفاده از سوخت‌های فسیلی از جمله بنزین و گازوئیل مشغول به کارند و سبب آلودگی هوا می‌شوند.

قریب به نیمی از مشکلات آلودگی‌های هوا و تولید گازهای گلخانه‌ای مرتبط با حمل و نقل است. جایگزینی سوخت‌های فسیلی با انرژی‌های پاک می‌تواند راهگشای اساسی در حل معضلاتی گردد که در طی یک قرن گذشته به سبب صنعتی شدن جوامع ایجاد شده است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=9669

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.