• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

اوکراین، قطع ارتباط ریلی خود با روسیه را، مجاز اعلام کرد.

  • کد خبر : 1829
  • ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۲
اوکراین، قطع ارتباط ریلی خود با روسیه را، مجاز اعلام کرد.

0 (0) اوکراین، قطع ارتباط ریلی خود با روسیه را، مجاز اعلام کرد. وزیر زیرساخت کشور اوکراین، ولادیممیر اومیلیان – در گفتگوی خود با کانال تلوزیونی «اوکراین 112» اظهار داشت که ممکن است راه آهن دولتی اوکراین ارتباط ریلی خود را با روسیه از سال 2018 میلادی، قطع نماید. به گفته وی، اتخاذ این تصمیم […]

0
(0)

اوکراین، قطع ارتباط ریلی خود با روسیه را، مجاز اعلام کرد.
وزیر زیرساخت کشور اوکراین، ولادیممیر اومیلیان – در گفتگوی خود با کانال تلوزیونی «اوکراین 112» اظهار داشت که ممکن است راه آهن دولتی اوکراین ارتباط ریلی خود را با روسیه از سال 2018 میلادی، قطع نماید.
به گفته وی، اتخاذ این تصمیم می تواند در راستای تکمیل خط آهن جدید روسیه برای دور زدن اوکراین باشد و موضوع ارتباط ریلی اوکراین با روسیه توسط راه آهن دولتی اوکراین در حال بررسی است و در سال 2018 تصمیم نهایی خود در این خصوص را، اعلام خواهیم کرد.
در حال حاضرتنها یک قطار روسی بین روسیه و اوکراین در مسیر مسکو – کیشینیف و چندین قطار مسافری اوکراینی، بین دوکشور مذکور، سیر منظم دارد. تصمیم قطع ارتباط ریلی می تواند قطارهای باری را نیز تحت تاثیر قراردهد.
روسیه در تاریخ 11 دسامبر، یعنی دو روز قبل، در مورد راه اندازی 120 قطار مسافری و 30 قطار باری از مسیر جدیدی که با دور زدن قطعه ای از خاک اوکراین سیر خود را انجام می دهند، اطلاع رسانی نمود. ساخت محور جدید به نام میلیروو – ژوراوکا (Millerovo-Zhuravka) به طول 137 کیلومتر از سال 2015 و در راستای تشدید بحران در جنوب شرق اوکراین، انجام شد.. پیش از این، سیر قطارهای روسیه از مسیر جنوب غربی و با دو بار عبور از نقطه مرزی لوگانسک Lugansk در خاک اوکراین انجام می شد.
در کیف، پایتخت اوکراین، از موضوع راه اندازی قطارهای روسیه با دور زدن خاک اوکراین استقبال کردند زیرا، به گفته اومیلیان، این امر «خطر هرگونه اقدام تروریستی در خاک اوکراین را، کاهش می دهد».

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=1829

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.