• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

اپ‌های معروف نقشه و مسیریابی همچنان فاقد قابلیت نمایش تقاطعات ریلی هستند

  • کد خبر : 19112
  • ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰:۱۰
اپ‌های معروف نقشه و مسیریابی همچنان فاقد قابلیت نمایش تقاطعات ریلی هستند
اپل، گوگل، مایکروسافت و کمپانی‌های دیگر تکنولوژی پیشنهادات مقامات فدرال در بخش ایمنی را نادیده گرفته و اضافه کردن تقاطعات ریلی با خیابان‌ها به نقشه‌های دیجیتال خود را همچنان پشت گوش می‌اندازند.
0
(0)

اپ‌های معروف نقشه و مسیریابی همچنان فاقد قابلیت نمایش تقاطعات ریلی هستند

نوشته زینب عابدی راد

بر اساس گزارشی جدید اپل، گوگل، مایکروسافت و کمپانی‌های دیگر تکنولوژی پیشنهادات مقامات فدرال در بخش ایمنی را نادیده گرفته و اضافه کردن تقاطعات ریلی با خیابان‌ها به نقشه‌های دیجیتال خود را همچنان پشت گوش می‌اندازند.

بعد از تصادف یک کامیون با قطار که سال ۲۰۱۶ در کالیفرنیا رخ داد و باعث کشته شدن یک مهندس و زخمی شدن چندین نفر دیگر شد، اضافه کردن تقاطعات ریلی به نقشه‌ها از طرف ستاد ملی ایمنی حمل و نقل آمریکا (NTSB) پیشنهاد شد. با این حال از آن زمان تا به حال شرکت‌های بزرگ ارائه کننده نقشه‌های الکترونیکی از اعمال این تغییرات و به روزرسانی نقشه‌هایشان سرباز زده‌اند.

سخنگویان اپل، گوگل و مایکروسافت بعد از ارائه این پیشنهاد ایمنی از ابراز نظر آنی خودداری کردند. گوگل بالاخره در سال ۲۰۱۷ به این پیشنهاد پاسخ داده و اعلام کرد که ارائه این اطلاعات اضافه در نقشه ممکن است باعث گیج شدن کاربران و عدم توانایی آن‌ها در استفاده از قابلیت‌های گوگل مپس شود.

این سهل‌انگاری شرکت‌ها، حامیان امنیت را خشمگین کرده است. به گفته آن‌ها سالیانه ۱۰۰ها نفر در آمریکا به خاطر وقوع تصادفات در این تقاطع‌‌ها کشته می‌شوند و در صورتی که محل این گذرها در نقشه‌ها و سرویس‌های GPS مشخص شود خطر بروز این تصادفات مرگبار تا حد قال توجهی کاهش خواهد یافت.

فعلا تنها کمپانی که پاسخی برای این مساله ارائه کرده شرکت هلندی TomTom است که ادعا کرده بیش از ۱۰ سال پیش تقاطع گذرهای ریلی را به نقشه خود اضافه کرده است.

بقیه اپلیکیشن‌های نقشه و مسیریابی هم اقداماتی هرچند کوچک در این راستا انجام داده‌اند. مثلا Waze در صورت عبور قطار از یک تقاطع ریل و خیابان آن را به صورت مسیر پر ترافیک نمایش داده و برای هدایت کاربر مسیر دیگری را انتخاب می‌کند.

منبع:ورج

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=19112

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.