• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

ایجاد خط ترانزیتی بین ایران و عراق با تکمیل محور سربندر – خرمشهر

  • کد خبر : 1609
  • ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳
ایجاد خط ترانزیتی بین ایران و عراق با تکمیل محور سربندر – خرمشهر

0 (0) اهواز – ایرنا – عضو هیات مدیره راه آهن کشوبه گزارش ایرنا سعید رسولی چهارشنبه در جمع خبرنگاران در اهواز افزود: این طرح در قالب سرمایه گذاری و با تشکیل شرکت پروژه، متشکل از منطقه آزاد اروند و فولاد شادگان انجام می شود و راه آهن کشور نیز با اعتبار هزار و 500 […]

0
(0)

اهواز – ایرنا – عضو هیات مدیره راه آهن کشوبه گزارش ایرنا سعید رسولی چهارشنبه در جمع خبرنگاران در اهواز افزود: این طرح در قالب سرمایه گذاری و با تشکیل شرکت پروژه، متشکل از منطقه آزاد اروند و فولاد شادگان انجام می شود و راه آهن کشور نیز با اعتبار هزار و 500 میلیارد ریال به روند تکمیل آن کمک خواهد کرد.
وی با بیان اینکه طبق برآوردها این پروژه پنج هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد خاطر نشان کرد: مقدمات پروژه انجام و منتظر مصوبه هیات وزیران هستیم و پس از آن، شرکت راه آهن اقدام به تزریق اعتبار به پروژه می کند.
رییس شورای اطلاع رسانی راه آهن با بیان اینکه از مزایای دیگر بهره برداری از این پروژه اتصال شرکت فولاد شادگان به خطوط راه آهن است گفت: شهر شادگان نیز یکی از مقاصد گردشگری خوزستان به شمار می رود و باید به خط راه آهن متصل شود.
وی ادامه داد:مسئولان شادگان قول حل مشکل تملک زمین را داده اند تا با کمک شرکت پروژه، راه آهن جمهوری اسلامی و استانداری خوزستان منابع این طرح فراهم شود.
وی با ذکر اینکه برای انجام هر پروژه ای اخذ مجوز از دستگاه های متعدد مانند سازمان میراث فرهنگی و محیط زیست لازم است گفت: در بخشی از پروژه خط دوم اهواز به اندیمشک مدت هاست با مشکل مجوز سازمان میراث فرهنگی روبه رو هستیم؛ همچنین در پروژه سربندر به خرمشهر حدود یکسال است که منتظر مجوز سازمان محیط زیست هستیم. این 2 پروژه در حریم راه و شهرسازی است از همین رو انتظار همکاری از سازمان های متولی صدور مجوز داریم.
با احداث 35 کیلومتر خط آهن شلمچه به بصره شبکه سراسری راه آهن ایران به راه آهن کشور همسایه عراق متصل می شود.
با احداث خط آهن بندر امام (ره ) – شادگان – آبادان – خرمشهر به طول 110 کیلومتر امکان اتصال مستقیم 2 بندر مهم خوزستان به راه آهن میسر خواهد شد و زمان دسترسی در حمل بار و جابجایی مسافر با استفاده از قطارهای حومه ای کاهش می یابد.
در چهار سال گذشته 9 میلیون و 998 هزار و 262 تن کالا در این مسیر بارگیری و به خارج از خوزستان ارسال و 15 میلیون و 617 هزار 905 تن بار نیز به خوزستان وارد شده و از طریق این خطوط ریالی در خوزستان تخلیه شده است.ر درخصوص پروژه اتصال خطوط ریلی سربندر به خرمشهر گفت: این پروژه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا با اتصال شلمچه به خرمشهر و سپس تکمیل این محور شامل خط ترانزیتی به کشور عراق خواهیم بود.

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=1609

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.