• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

ایجاد خط عریض ریلی روی پل مرزی ایران- ترکمنستان آغاز شد

  • کد خبر : 31975
  • ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۹
ایجاد خط عریض ریلی روی پل مرزی ایران- ترکمنستان آغاز شد
رئیس اداره حقوقی مرزبانی گلستان گفت: ایجاد خط عریض ریلی روی پل مرزی ایران- ترکمنستان آغاز شد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از مهر، سرهنگ ناصر بزی اظهارکرد: اداره کل راه آهن منطقه شمال شرق ۲ طی درخواستی خواستار برگزاری ملاقات مرزی و هماهنگی با کشور ترکمنستان در جهت انجام عملیات ریل گذاری خط عریض بر روی پل مرزی راه آهن منطقه علامت مرزی ۱۵۷ به منظور ارتباط ریلی از طریق خط فوق را کرد.

وی افزود: به این منظور ملاقات مرزی درجه دو با کشور ترکمنستان در محل دروازه مرز زمینی پل علامت مرزی ۱۵۷ برگزار شد و موضوع درخواست اداره کل راه آهن مطرح و عنوان شد.

بزی بیان کرد: با توجه به استفاده از جرثقیل مخصوص ریلی متصل به لکوموتیو جهت ریل گذاری، ورود جرثقیل فوق به خاک مقابل اجتناب ناپذیر بوده اما کشور مقابل را در انجام هر چه سریعتر موضوع متقاعد و عملیات فوق به طول ۲۲.۵ متر در خاک جمهوری اسلام ایران انجام و به پایان رسید.

وی افزود: عوامل راه آهن کشور مقابل هم عملیات ریل گذاری باقیمانده خط عریض خود تا صفر مرز به طول تقریبی ۲۰۰ متر را در تاریخ ۱۳ اسفندماه آغاز خواهند کرد تا در نهایت خط ریلی عریض دو کشور به یکدیگر متصل و بدین ترتیب امکان تردد قطار کشورهای آسیای میانه تا ایستگاه راه آهن اینچه برون فراهم شود.

بزی در پایان با ذکر این موضوع که در حال حاضر تبادل ریلی بین دو کشور در منطقه اترک بر روی خط نرمال انجام می گیرد، گفت: با اتمام عملیات فوق تبادلات اقتصادی با کشورهای آسیای میانه رونق بیشتری خواهد گرفت.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=31975

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.