• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

ایجاد مخزن ۵۰ هزار تنی ذخیره‌ روغن برای اولین بار در یزد

  • کد خبر : 28267
  • ۲۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
ایجاد مخزن ۵۰ هزار تنی ذخیره‌ روغن برای اولین بار در یزد
مدیر عامل شرکت غله استان یزد از ایجاد مخزن ۵۰ هزار تنی ذخیره سازی روغن برای اولین بار در این استان به همت بخش خصوصی خبر داد و اظهار کرد: وضعیت ذخائر کالاهای اساسی در استان یزد به علت برخورداری از موقعیت جفرافیایی در مرکز استان و زیرساختهای حمل و نقلی مطلوب است.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایسنا ، حمید پایدار با اشاره به ورود استان یزد به سرمایه‌گذاری برای ایجاد مخزن ۵۰ هزار تنی روغن برای اولین بار در این استان، اظهار کرد: یزد با توجه به موقعیت مناسب جغرافیایی در مرکز کشور و شرایط زیست محیطی و اقلیمی برای این نوع سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی انتخاب شده به طوری که اکنون نیز فرایند این سرمایه گذاری در حال پیگیری و انجام است.

 

وی با بیان این که بیش از ۹۰ درصد روغن خام کشور وارداتی است، گفت: روغن‌های سویا، آفتابگردان و پالم با نسبت‌های مختلفی از دیگر کشورها وارد کشورمان می‌شوند و در یک سری انبارهای موجود کشور که همگی در بنادر هستند، ذخیره‌سازی می‌شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: بندری بودن تمام انبارهای ذخیره روغن هر چند محاسنی دارد اما از منظر پدافند غیرعامل به صلاح کشور نیست لذا ایجاد این قبیل مخازن در مناطق مرکزی ایران و پیگیری ایجاد آنها در چهار نقطه کشور شامل استان‌های تهران، البرز، سیستان و بلوچستان و یزد توسط شرکت بازرگانی دولتی در حال انجام است که در یزد این اقدام توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.

 

مدیر عامل شرکت غله استان از کسب مجوزها و موافقت‌های اولیه این طرح و برگزاری جلسات مربوط به این سرمایه گذاری در استان خبر داد و گفت: خوشبختانه با اعلام آمادگی سرمایه‌گذار، در مرحله مکان یابی اجرای طرح هستیم چرا که موقعیت ایجاد این مخازن باید به حمل و نقل ریلی و جاده‌ای دسترسی داشته باشد و قطعاً پس از آن عملیات اجرایی به سرعت آغاز می‌شود.

 

وی وضعیت مناسب حوزه حمل و نقل به واسطه راه‌های مواصلاتی استان را از مزیت‌های یزد و موثر در اجرای این طرح دانست و گفت: خوشبختانه به واسطه این مزایا، یزد برای اولین بار مجهز به مخزن ذخیره‌سازی روغن شده و می‌تواند صنایع مختلف استان را نیز تحت پوشش خدمات خود قرار دهد.

 

رشد ۲۰ درصدی موجودی گندم استان

پایدار در رابطه با دیگر مزایای موقعیت جغرافیایی یزد به نبود مشکلی در زمینه ذخیره سازی گندم به عنوان یک کالای استراتژیک اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در زمینه موجودی گندم در استان هیچ مشکلی وجود ندارد چرا که یزد با برخورداری از مزایای حمل و نقل، شرایط مناسبی را در زمینه ترانزیت شمال و جنوب کشور دارد و رانندگان راغب به حمل بار به این استان هستند.

 

وی در این باره اضافه کرد: علاوه بر موقعیت مناسب استان، جایگاه یزد در صنایعی مانند کاشی و صنایع معدنی موقعیت مناسبی را برای حمل و نقل بار غلات و گندم به یزد فراهم کرده چرا که رانندگان با حمل بار گندم، به یزد آمده و سپس با حمل تولیدات صنایع دیگر، این استان را ترک می‌کنند.

 

این مسئول از افزایش حدود ۲۰ درصدی موجودی گندم استان خبر داد و گفت: خوشبختانه موجودی گندم استان متشکل از انواع گندم‌های تولیدی در کشور اعم از خوزستان، فارس و کردستان موجب شده تا کمبودی به لحاظ تامین آرد مورد نیاز استان نداشته باشیم.

 

وی در مورد گندم تولیدی در داخل استان نیز خاطرنشان کرد: گندم تولیدی داخل استان به میزان کم و حدود پنج درصد کل موجودی گندم ذخیره شده در استان است ولی با این حال امسال رشد خوبی به لحاظ مقدار نسبت به سال گذشته داشته به طوری که در سال گذشته حدود ۳۳۰۰ تن گندم در استان برداشت شد ولی امسال تاکنون ۳۳۸۷ تن گندم خرید تضمینی و ۲۸۰ تن نیز به صورت توافقی خریداری شده است.

 

پایدار ادامه داد: ۳۶۶۷ تن گندم تا روز گذشته از داخل استان خریداری شده که این میزان ۸.۵ درصد بیشتر از تمام خرید گندم سال گذشته بوده است که گویای درک شرایط توسط کشاورزان و مردم و همکاری آنها با دولت است.

 

وی از وجود ۱۲ مرکز خرید گندم دارای اخذ پروانه مباشر در استان خبر داد و گفت: خوشبختانه با نظارت کامل بر فرآیند ذخیره سازی گندم و وجود کمترین میزان تخلف و نزدیک به صفر، مشکلی نیز در این بخش وجود ندارد.

 

پایدار: همه علمیات خرید، فروش، حمل و نقل و نظارت بر بخش‌های مختلف این شرکت کاملا به صورت سامانه‌ای و تنها با وجود ۱۵ نیروی پرسنلی انجام می‌شود که این نمونه بارزی از دولت الکترونیک در یزد بوده و باعث قطع کامل دست دلالان در این بخش شده است.قطع دست دلالان با تحقق دولت الکترونیک در شرکت غله

 

پایدار انجام سامانه‌ای تمام فرآیند و اقدامات مربوط به فعالیت شرکت غله را از مزایای نبود مشکل در این حوزه دانست و گفت: همه علمیات خرید، فروش، حمل و نقل و نظارت بر بخش‌های مختلف این شرکت کاملا به صورت سامانه‌ای و آنلاین و تنها با وجود ۱۵ نیروی پرسنلی انجام می‌شود که این نمونه بارزی از دولت الکترونیک در یزد بوده و باعث قطع کامل دست دلالان از سواستفاده در این بخش شده است.

 

وی از وجود حدود ۲۰۰ هزار تن شکر در مخازن استان خبر داد و گفت: یزد به علت ذخیره مناسب علاوه بر تامین میزان نیاز استان، صادر کننده شکر به استان‌های البرز، فارس و کرمانشاه با قیمت مصوب کشوری است.

 

وی قیمت هر کیلوگرم شکر صنف و صنعت را ۶۷۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: هر کیلوگرم شکر خانوار ۶۳۰۰ تومان در کارخانه و هر بسته شکر ۹۰۰ گرمی خانوار به قیمت  ۷۲۰۰ تومان توزیع می‌شود.

 

مدیرعامل شرکت غله استان از ذخیره سازی ۲۰۰۰ تنی برنج در استان یاد کرد و گفت: این میزان ذخیره سازی شامل انواع برنج هندی و تایلندی با کیفیت مطلوب، تاریخ انقضای طولانی و در شرایط بهداشتی است.

 

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=28267

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.