• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

ایجاد ۴ محور جدید حمل بار در راه آهن شرق

  • کد خبر : 11384
  • ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳
ایجاد ۴ محور جدید حمل بار در راه آهن شرق

0 (0) ‍ ایجاد ۴ محور جدید حمل بار در راه آهن شرق در ادامه اقدامات و فعالیت‌های جذب و حمل محمولات ریل پسند و با پیگیری های صورت گرفته ۴ محور جدید حمل بار به مقصدهای زرین شهر ، میان دشت ،ترکیه و افغانستان  توسط راه آهن شرق ایجاد شد. به گزارش روابط عمومی […]

0
(0)

‍ ایجاد ۴ محور جدید حمل بار در راه آهن شرق

در ادامه اقدامات و فعالیت‌های جذب و حمل محمولات ریل پسند و با پیگیری های صورت گرفته ۴ محور جدید حمل بار به مقصدهای زرین شهر ، میان دشت ،ترکیه و افغانستان  توسط راه آهن شرق ایجاد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه آهن شرق  حسن ماسوری مدیر کل راه آهن شرق با اعلام این خبر گفت:
با برنامه ریزی های انجام شده در راستای سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری در برنامه  ششم  توسعه مرتبط با حمل ونقل ریلی و با هدف جذب و حمل محمولات ریل پسند ۴محور جدید حمل بار در راه آهن شرق ایجاد شد.
وی افزود: راه آهن شرق به دلیل قرار گرفتن در مسیر کریدورهای بین المللی و دسترسی به بزرگترین معادن سنگ آهن و ذغالسنگ کشور از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده بنحوی که در چند سال اخیر و علیرغم قدمت کم توانسته روند رو به رشدی داشته جایگاه سوم حمل بار در بین مناطق راه آهن را به خود اختصاص دهد.
ماسوری با اشاره به اقدامات صورت گرفته از ابتدای سال نظیر برگزاری جلسات مشترک با صاحبان بار،معادن و کارخانجات منطقه ادامه داد: با فعالیتهای صورت گرفته جهت جذب بارهای ریل پسند ۴ محور جدید حمل بار در این اداره کل ایجاد و در آغاز  33 واگن از محموله ۱۲۰ هزار تنی کنسانتره زغالسنگ ازمعادن پروده بخش خصوصی به زرین شهر اصفهان توسط راه آهن شرق حمل شد.
مدیر کل راه آهن شرق گفت: از دیگر مسیرهای ایجاد شده بارگیری و حمل کنستانتره آهن از مجتمع دولتی سنگ آهن  سنگان به مقصد میاندشت و به میزان سالیانه ۱میلیون و پانصد هزار تن بود.

 وی اظهار داشت: علاوه بر جذب بارهای داخلی و بدلیل اهمیت ویژه بارهای ترانزیتی و صادراتی در مبحث درآمدزایی روز گذشته نخستین محموله میلگرد با حمل ترکیبی جهت صادرات به کشور افغانستان جهت حمل به مرز دوغارون در ایستگاه خواف تخلیه شد وامروز نیزنخستین محموله ذغالسنگ صادراتی به وزن ۲۰۰۰ تن با ۴۴ واگن از معادن پروده خصوصی به مقصد ترکیه بارگیری و اعزام گردید.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=11384

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.