• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

ایران درحوزه سیگنالینگ راه آهن جزو ۸ کشور برتر دنیا است

  • کد خبر : 17546
  • ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۷
ایران درحوزه سیگنالینگ راه آهن جزو ۸ کشور برتر دنیا است

0 (0) مدیرعامل راه آهن : ایران درحوزه سیگنالینگ راه آهن جزو ۸ کشور برتر دنیا است زنجان – ایرنا – مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: ۲ سیستم سیگنالینگ در هفتمین نمایشگاه صنعت ریلی رو نمایی شد که با این دستاوردها ایران جزو ۸ کشور در دنیاست که به این فناوری دست یافته […]

0
(0)

مدیرعامل راه آهن :
ایران درحوزه سیگنالینگ راه آهن جزو ۸ کشور برتر دنیا است

زنجان – ایرنا – مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: ۲ سیستم سیگنالینگ در هفتمین نمایشگاه صنعت ریلی رو نمایی شد که با این دستاوردها ایران جزو ۸ کشور در دنیاست که به این فناوری دست یافته است.

سعید رسولی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از شرکت ایریکو در ابهر در جمع خبرنگاران افزود: در اختتامیه هفتمین نمایشگاه صنعت حمل و نقل کشور که با حضور با ۱۵۰ شرکت داخلی و ۸ شرکت خارجی برگزار شد محصولاتی برای اولین بار رونمایی شد که در این محصولات وابسته به خارج بودیم ولی با تکیه بر توان داخلی قطع وابستگی ۱۰۰ درصدی صورت گرفت.
وی تصریح کرد: در این نمایشگاه از قطعه مرکزی سوزن راه آهن که برای اولین بار در تبریز ساخته شد و همچنین از لوکوموتیو ” مپ ۲۴ ” که توسط جوانان متخصص و علاقه مند ایرانی ساخته شده و تولید شده است رونمایی شد.
رسولی با اشاره به توسعه حمل نقل ریلی کشور، بیان کرد: خوشبختانه در اواخر سال ۹۷ تفاهم نامه‌ای بین وزیر راه و شهرسازی سازی و رئیس سازمان برنامه بودجه کشور برای تولید یکهزار انواع واگن‌های مسافری، باری و قطار ریل باس که در ایریکو تولید می‌شود بسته شد که اعتبار این قرارداد بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال است.
مدیرعامل رجا اظهار داشت: در شبکه راه آهن کشور طرح رفع گلوگاه‌های ظرفیتی در دست اجرا است و هرجا که تنگنای ظرفیتی وجود داشته باشد با اجرای طرح‌های دوخطه و برقی کردن برای د ارتقا ظرفیت و رفع این مشکل تلاش می کنیم.
وی ادامه داد: در زمینه توسعه شبکه ریلی در چند سال اخیر ۵ مرکز استان به شبکه ریلی متصل شده اند و این روند به سرعت ادامه دارد و در زمینه ارتقای کریدور های ترانزیتی نیز امسال چند مرز ریلی جدید خواهیم داشت و توافقنامه‌هایی بسیار خوبی با کشورهای همسایه، CIS و ترکیه برای افزایش حجم ترانزیت داشته ایم.
رسولی خاطر نشان کرد: در توسعه ناوگان در بخش حومه‌ای طبق برنامه ششم مسئولیت تشکیل شرکت راه‌آهن حومه‌ای برعهده رجا نهاده شد که اساسنامه آن به تصویب رسیده و امسال شاهد تشکیل شرکت‌های حومه‌ای خواهیم بود که موجب افزایش جابجایی ریلی می‌شود.
وی تاکید کرد: ظرفیت‌های داخلی بسیار زیادی در کشور وجود دارد که در سال رونق تولید این ظرفیت‌ها شکوفا خواهد شد و سطح وابستگی کشور بسیار کاهش خواهد یافت و در همین راستا با شرکت ذوب آهن اصفهان قرار ۴۰ هزار تنی ریل ملی بسته شده که ۲ هزار و ۵۰۰ تن تحویل شده است.
این مسئول با اشاره به پروژه ۲ خطه کردن خط ریلی زنجان – قزوین یاد آور شد: پروژه‌های عمرانی تابع تخصص اعتبار و منابع هستند و طرح با پیشرفت متوسط ۷۰ درصد در اولویت طرح‌های عمرانی رجا قرار دارد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=17546

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.