• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

ایستگاه خط آهن شهرک شهید سلیمی تبریز فعال می‌شود

  • کد خبر : 31474
  • ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۲:۰۶
ایستگاه خط آهن شهرک شهید سلیمی تبریز فعال می‌شود
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی گفت: سکوی مسافری قطار در شهرک شهید سلیمی که ۱۰ سال پیش از سوی این شرکت احداث شده بود فعال می‌شود.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایرنا، سیدمرتضی نیرومند اسکویی افزود: این سکو به دلیل ناهماهنگی های موجود تاکنون استفاده نمی شد و بر اساس اقدامات انجام شده از روز شنبه ۲۰ دی قطاری به مقصد شهرک صنعتی شهید سلیمی و برعکس به تبریز حرکت می کند و از این طریق کارگران و سرمایه گذاران واحدهای صنعتی جابجا می شوند.

وی گفت: با این اقدام، شهرک صنعتی شهید سلیمی به عنوان نخستین شهرک صنعتی کشور برای جابجایی بار و مسافر از طریق خط آهن آذربایجان به خطوط ریلی متصل می‌شود.

نیرومند اسکویی اظهار داشت: این اقدام در عمل به مصوبات جلسه اخیر شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در روزهای گذشته و طبق دستور استاندار آذربایجان شرقی مبنی بر استفاده از خطوط ریلی در جاب‌جایی بار و  مسافر برای شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان انجام شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی با اشاره به تاکید مدیران استانی بر استفاده از امکانات ریلی در حمل بار، گفت: با توجه به امتیازات حمل بار از طریق راه آهن مقرر شده تا با همکاری اداره کل راه آهن آذربایجان و شرکت بهره برداری از خطوط ریلی زمینه لازم برای جابجایی بار و نحوه استفاده از آن  برای مدیران واحدهای صنعتی فراهم شود.

نیرومند اسکویی، با اشاره به اهمیت حمل و نقل ریلی در جابجایی مسافر و بار ادامه داد: روان شدن ترافیک مسیر تبریز – آذرشهر، کاهش هزینه جابجایی، افزایش ایمنی از جمله مزایای استفاده از قطار برای حمل و نقل مسافر و بار است.

به گزارش ایرنا، شهرک صنعتی شهید سلیمی بزرگ ترین شهرک صنعتی در آذربایجان شرقی است که در سال ۱۳۶۷ عملیات آماده سازی با احداث زیربناها شروع و در پاییز ۱۳۶۸ به بهره برداری رسید.

این شهرک ۵ هزار و ۵۸۵  هکتـار وسعت دارد که تمام قطعات زمین صنعتی ایجاد شده به متقاضیان واگذار شده است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=31474

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.