• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

ایستگاه راه‌آهن اصفهان توسعه می‌یابد

  • کد خبر : 22559
  • ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۶
ایستگاه راه‌آهن اصفهان توسعه می‌یابد
مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل اداره کل راه آهن منطقه اصفهان گفت: ایستگاه راه آهن اصفهان به عنوان یک ایستگاه پایلوت در نقشه راهبردی توسعه ایستگاه‌های راه آهن در نظر گرفته شده و بزودی توسعه می‌یابد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایمنا،محمدعلی قادری با اشاره به نقشه راهبردی مدیریت راه آهن کشور برای توسعه ۳۲ ایستگاه راه آهن در استان های مختلف، اظهار کرد: ایستگاه راه آهن اصفهان به عنوان یک ایستگاه شاخص حمل و نقل ریلی یکی از بخش‌های اصلی این نقشه راهبردی را تشکیل می‌دهد.

وی افزود: معیار و شاخصه‌هایی که برای توسعه ایستگاه‌های راه آهن کشور استفاده می‌شود، معیارهای استاندارد جهانی است که در کنفرانس ایستگاه‌های آینده (NEXT STATION) تصویب شده و ایستگاه حمل و نقل ریلی اصفهان نیز یکی از ایستگاه‌های آینده شبکه حمل و نقل ریلی جمهوری اسلامی ایران است.

مدیر روابط عمومی و اموربین الملل اداره کل راه آهن منطقه اصفهان با اشاره به برگزاری همایش و کنفرانس ایستگاه‌های آینده تهران در ماه اخیر، خاطر نشان کرد: روش و راهکارهای ایجاد این توسعه در ایستگاه‌های راه آهن ایران، به صورت دقیق مشخص نیست و در حال حاضر راهکارهای توسعه ایستگاه‌ها در حد طرح و برنامه ریزی مطرح شده است.

قادری اضافه کرد: منبع تامین مالی این طرح توسعه‌ای که مقرر شده در ۳۲ ایستگاه راه آهن کشور، اجرایی و عملیاتی شود تاکنون اعلام نشده و مجری اصلی این طرح راه آهن جمهوری اسلامی ایران است. میزان بودجه‌ای که برای اجرای این طرح ها لازم است هنوز به صورت دقیق مشخص نشده و باید منتظر تصویب طرح‌های اجرایی و تخصیص بودجه برای عملیاتی کردن آن‌ها باشیم.

وی ادامه داد: از نتایج توسعه ایستگاه راه آهن اصفهان می‌توان به سهولت در خدمت‌رسانی به مسافران شبکه حمل و نقل ریلی و راحتی بیشتر آن‌ها در طول سفر اشاره کرد. این طرح توسعه‌ای از لحاظ کمی نیز ظرفیت ایستگاه‌های راه آهن را افزایش می‌دهد و در ارتقای سطح خدمات رفاهی و حمل و نقل نیز تاثیر گذار خواهد بود.

مدیر روابط عمومی و اموربین الملل اداره کل راه آهن منطقه اصفهان با بیان اینکه اجرای طرح ایستگاه‌های آینده در ایستگاه راه آهن اصفهان موجب افزایش میزان ترددها در آن می‌شود، تصریح کرد: بر این اساس لازم است تا همزمان با اجرای طرح‌های توسعه‌ای در ایستگاه‌های راه آهن، زیرساخت‌های ریلی آن‌ها نیز افزایش پیدا کند تا قطارهای بیشتری بتوانند به ایستگاه بیایند و میزان خدمات‌دهی و ظرفیت قطار های حومه ای نیز توسعه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کنفرانس بین المللی ایستگاه‌های آینده آبان ماه سال جاری برای اولین بار در تهران به عنوان نخستین میزبان آسیایی این کنفرانس برگزار شد و میهمانان داخلی و خارجی این همایش بین المللی که از سوی اتحادیه بین المللی ایستگاه‌های راه آهن به ایران سفر کرده بودند، در روز پایانی کنفرانس از ایستگاه راه آهن اصفهان به عنوان یکی از شاخص‌ترین ایستگاه‌های راه آهن جمهوری اسلامی ایران بازدید کردند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=22559

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.