• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
0

ایستگاه راه‎آهن و ۴ اثر تاریخی قم “ثبت ملی” شد

  • کد خبر : 247
  • ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵

0 (0) ایستگاه راه‎آهن و ۴ اثر تاریخی قم “ثبت ملی” شد   در کمیته ثبت آثار غیرمنقول، ایستگاه راه‌آهن و چهار اثر تاریخی استان قم در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید. به گزارش تین‌نیوز به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم، عمار کاووسی اظهار داشت: با حضور معاون […]

0
(0)

ایستگاه راه‎آهن و ۴ اثر تاریخی قم “ثبت ملی” شد

 

در کمیته ثبت آثار غیرمنقول، ایستگاه راه‌آهن و چهار اثر تاریخی استان قم در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

به گزارش تین‌نیوز به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قم، عمار کاووسی اظهار داشت: با حضور معاون میراث فرهنگی کشور سه خانه تاریخی، یک مسجد و ایستگاه راه‌آهن قم در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

معاون میراث فرهنگی استان قم گفت: ایستگاه‌ راه‌آهن قم نمادی از میراث فرهنگی استان به شمار می‌رود و به خاطر معماری ارزشمند این ایستگاه‌ قدیمی، می‌توان از آن بهره‌برداری اقتصادی کرده و به جذب گردشگر کمک کرد.

وی ادامه داد: ایستگاه‌ راه‌آهن قم و شبکه‌ حمل‌ونقل آن به‌عنوان نمادی از توسعه استان به‌حساب می‌آید و هرگونه سهل‌انگاری در مورد آن منجر به تخریب بخشی از تاریخ قم شود.

این باستان‌شناس افزود: باید از هرگونه دخل و تصرف و مرمت آثار تاریخی، بدون مشاوره با سازمان میراث فرهنگی جلوگیری کرد چرا که اعمال ساخت‌وساز غیر کارشناسانه و سلیقه‌ای آثار تاریخی را در معرض نابودی قرار می‌دهد.

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=247

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.