• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

بارندگی مسیر ریلی ایران و پاکستان را بست

  • کد خبر : 23796
  • ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱
بارندگی مسیر ریلی ایران و پاکستان را بست
رسانه های پاکستان اعلام کردند بر اثر بارندگی شدید در ایالت بلوچستان و تخریب بخشی از مسیر ریلی،حرکت قطار باری بین دو کشور به طور موقت متوقف شده است.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایرنا ، رسانه های پاکستان روز چهارشنبه گزارش دادند: پس از بارندگی شدید و بی سابقه روزهای اخیر در مناطق مختلف ایالت بلوچستان در جنوب غرب این کشور خط آهن مسیر “نوشکی-دالبندین” دچار خسارت شد.

براساس این گزارش، خسارت وارده به خط آهن باعث مختل شدن تردد قطار باری ایران و پاکستان شده و ادامه بارش های سیل آسا در این منطقه باعث شده که تعمیر و بازسازی خط با مشکل مواجه شود.

یک مقام ریلی در ایالت بلوچستان پاکستان گفت: کار تعمیر بخش های خسارت دیده راه آهن آغاز شده ولی به علت وضعیت منطقه و اب گرفتگی ممکن است تعمیر خط دستکم ۱۰ روز طول بکشد.

فرسودگی خط آهن در پاکستان هر چند وقت یکبار باعث حادثه و توقف قطار بین دو کشور می شود.

میزان تردد قطار باری میان ایران و پاکستان در سال های اخیر با بالا رفتن حجم تجارت میان دو کشور بطور چشمگیری افزایش یافته است.

افزایش تردد قطارهای باری درشرایطی است که خط آهن کویته – زاهدان به ویژه از کویته تا منطقه مرزی تفتان (در خاک پاکستان) به دلیل قدیمی بودن، دارای اشکالات اساسی است و نیاز به تعمیر فوری دارد.

قطار باری بیشتر کالاهایی مانند سیمان، مواد شیمیایی و پتروشیمی را از ایران به پاکستان و برخی محصولات غذایی و کشاورزی را به ایران حمل می کند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=23796

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.