• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

بازار سیاه بلیت قطار در نوروز 98 نخواهیم داشت

  • کد خبر : 14375
  • ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۹
بازار سیاه بلیت قطار در نوروز 98 نخواهیم داشت

0 (0) بازار سیاه بلیت قطار در نوروز 98 نخواهیم داشت تهران (پانا) – پیش‌فروش بلیت قطارهای نوروزی از ۱۶ و ۱۷ بهمن آغاز شده است و آن‌گونه که معاون مسافری راه‌آهن می‌گوید می‌توان به مردم اطمینان داد که بازار سیاهی در بلیت قطار ایجاد نخواهد شد و 20 میلیون و 10 هزار مسافر می‌توانند […]

0
(0)

بازار سیاه بلیت قطار در نوروز 98 نخواهیم داشت

قطار

تهران (پانا) – پیش‌فروش بلیت قطارهای نوروزی از ۱۶ و ۱۷ بهمن آغاز شده است و آن‌گونه که معاون مسافری راه‌آهن می‌گوید می‌توان به مردم اطمینان داد که بازار سیاهی در بلیت قطار ایجاد نخواهد شد و 20 میلیون و 10 هزار مسافر می‌توانند از خدمات حمل و نقل مسافری در ایام سفرهای نوروزی استفاده کنند.

میرحسن موسوی، معاون مسافری شرکت راه‌آهن، در گفت وگو با خبرنگار پانا درباره رسیدگی به شکایت احتمالی مسافران قطارها در ایام سفرهای پایانی سال و نوروز 98 گفت:‌ «سامانه 0215149 برای رسیدگی به شکایت مسافران راه‌اندازی شده است و افرادی که از خدمات راهبری، فروش بلیت، نحوه فروش بلیت شکایتی داشته باشند، می‌توانند شکایت خود را به این سامانه ارایه دهند. در پاره‌ای از موارد تخلف به شکلی است که در همان لحظه سیستم مراکز فروش بسته می‌شود و اجازه فروش داده نمی‌شود.»

وی ادامه داد: «در پاره‌ای از موارد نحوه تخلف یا شکایت مسافر به گونه‌ای است که باید طرفین حضور داشته باشند که رسیدگی به این تخلف‌ها به کارگروه‌هایی سپرده می‌شود. همچنین پیش‌بینی شده است در طول سال و به ویژه در ایام نوروز مسافر بتواند حتی از داخل قطار پیامی را ارسال یا سوال خود را مطرح کنند و مسئولان این سامانه مکلف هستند پیگیری‌های لازم را انجام دهند.»

موسوی گفت:‌ «هر جا که مسافران احساس کنند حقوق شهروندی آنان رعایت نشده است می‌توانند شکایت خود را مطرح کنند و شرکت راه‌آهن این آمادگی را دارد که به تخلف‌ها رسیدگی کند. ضمن آنکه در سال‌های گذشته شرکت راه‌آهن نسبت به سایر شرکت‌ها در نحوه ارایه بلیت و قیمت و سایر خدمات با کمترین نارضایی روبه‌رو بوده است.»

وی درباره استاندارد قطارهای کشور به ویژه در ایام پیک مسافر از جمله پایان سال و نوروز گفت: «تعداد قطارهای مسافری در ایام نورو کمتر از تقاضایی است که در این بخش وجود دارد. برنامه‌هایی برای توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی در دستور کار قرار گرفته است و با شرکت‌های حمل ونقل مسافری نیز گفت وگوهایی انجام شده است.»

معاون مسافری شرکت راه‌آهن گفت:‌ «شرکت راه‌آهن متقاضی خرید واگن است اما در بخش مسافری قیمت واگن‌ها بسیار بالاست و اقتصاد آن بسیار ضعیف است به همین دلیل در جلسه‌هایی با سازمان برنامه و بودجه کشور از محل‌های مختلف وام‌های کم کارمزد و تسهیلاتی که لازم است در اختیار شرکت‌ها قرار بگیرد، برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است.»

بخشی از ناوگان کنونی نیاز به بازسازی دارد

وی ادامه داد:‌ «بخشی از ناوگان موجود راه‌آهن باید نوسازی شود و دوباره به چرخه سیر و حرکت برگردند و تسهیلاتی نیز باید برای خرید ناوگان جدید اختصاص یابد.»

موسوی گفت:‌ «برای جابه‌جایی 20 میلیون و 10 هزار نفر صندلی ایجاد شده است و به طور معمول ضریب اشغال صندلی در ایام نوروز بیش از 95 درصد است.»

وی تاکید کرد:‌« این اطمینان را به مردم می‌دهیم که بازارسیاهی برای بلیت قطار در روزهای پایانی سال و ایام نوروز وجود نخواهد داشت.»

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=14375

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.