• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
0

بازدید از ایستگاه راه‌آهن قم/ تاکید بر قرارگیری ایستگاه‌های راه‌آهن در قلب شهرها

  • کد خبر : 14475
  • ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۴
بازدید از ایستگاه راه‌آهن قم/ تاکید بر قرارگیری ایستگاه‌های راه‌آهن در قلب شهرها

0 (0) در سفر وزیر راه و شهرسازی به قم انجام شد بازدید از ایستگاه راه‌آهن قم/ تاکید بر قرارگیری ایستگاه‌های راه‌آهن در قلب شهرها وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان قم ضمن بازدید از ایستگاه راه‌آهن قم اعلام کرد: ایستگاه‌های راه‌آهن باید در قلب شهرها باشند و دور کردن ایستگاه‌های راه‌آهن از […]

0
(0)

در سفر وزیر راه و شهرسازی به قم انجام شد

بازدید از ایستگاه راه‌آهن قم/ تاکید بر قرارگیری ایستگاه‌های راه‌آهن در قلب شهرها

وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان قم ضمن بازدید از ایستگاه راه‌آهن قم اعلام کرد: ایستگاه‌های راه‌آهن باید در قلب شهرها باشند و دور کردن ایستگاه‌های راه‌آهن از شهرها کارآمدی آنها را کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز بیست و پنجم بهمن ماه محمد اسلامی در سفر به استان قم و دیدار با جمعی از علمای قم از ایستگاه راه‌آهن آن شهر بازدید و تاکید کرد: ایستگاه‌های راه آهن باید در قلب شهرها باشند و دور کردن ایستگاه‌های راه آهن از شهرها کارآمدی آنها را کاهش می‌دهد.

در جریان این بازدید محسن اعتماد مدیر کل راه آهن قم، به ارائه توضیحاتی در ارتباط با اداره کل راه‌آهن و خطوط ریلی آن پرداخت و گفت: اداره کل راه‌آهن قم ۱۵ ایستگاه دارد که طول خط ریلی منطقه قم ۵۸۸ کیلومتر است. همچنین سهم راه‌آهن قم از کل خطوط ریلی کشور ۴.۴ درصد است.

وی با یادآوری این مطلب که راه‌آهن قم در یک چهارراه شهری قرار دارد، گفت: ایستگاه راه‌آهن قم یکی از ایستگاه‌های مهم است که در هسته مرکزی شهر قرار گرفته است و فاصله آن به صورت پیاده تا حرم مطهر حضرت معصومه (س) ۷ دقیقه است، که از مزیت‌های این ایستگاه به شمار می رود.

به گفته وی این ایستگاه در آثار میراث فرهنگی به ثبت ملی رسیده است و یکی از اهداف استان توسعه ایستگاه و تبدیل آن به هاب (hub) در حمل و نقل شهری است

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=14475

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.